مریم شعبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس و قبل از فرا رسیدن سال نو، اقدامات لازم برای واگذاری اتوبوس گردشگری از طریق سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان انجام و برنامه ریزی های دقیقی نیز مدون شد.
وی اظهار داشت: در بازه زمانی 2 فروردین تا 12 همین ماه تعداد 2 هزار نفر با اتوبوس گردشگری شهرداری از مکان های تاریخی شهر از قبیل رختشویخانه، موزه مردان نمکی، مساجد و کاروانسراهای سنگی بصورت رایگان دیدن کردند که نتایج مثبتی را به دنبال داشت.
شعبانی افزود: همین مساله استقبال بازدید کنندگان را به همراه داشت چرا که حتی مدت ماندگاری گردشگران در ایام نوروزی را از مدت کوتاهی به 2 و یا حتی بیشتر افزایش داد.
وی اضافه کرد: طی برنامه ریزی ها اتوبوس گردشگری از میدان بسیج شهر زنجان در ساعات 16 هر روز بدون وقفه گردشگران را به مکان های هدایت شده بصورت رایگان تا ساعت 19جابجا می کرد که در برخی روزها نیز به دلیل استقبال فراوان با وسائط نقلیه دیگری نظیر خودروی ون نیز به این کار مبادرت می شد.
سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری زنجان ادامه داد: طبق هماهنگی انجام گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آی دی کارت هایی در اختیار گردشگران نوروزی برای بازدید کنندگان از آثار تاریخی شهر زنجان با هدف سهولت بیشتر در اختیار آنان قرار گرفته بود.
وی اظهار داشت: اجرای این برنامه رغبت هتلداران زنجانی را نیز برای بازدید مسافران برای بازدید رایگان از آثار تاریخی شهر زنجان را به دنبال داشت و با هماهنگی های انجام گرفته نیز این کار برای تعدادی از انها انجام گرفت.
سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری زنجان خاطر نشان کرد: تلاش می شود با آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت این کار فرهنگی با برنامه ریزی و انسجام بیشتری در سال آینده اجرایی خواهد شد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.