هدایت صفری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی سال گذشته 949 میلیارد و 70 میلیون ریال کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری استان جمع آوری شد.
وی اظهار داشت: بر این اساس 16 میلیارد و 860 میلیون ریال از این میزان بصورت نقدی و باقیمانده آن، بصورت کالایی است که از طریق این مراکز به نیازمندان همان محل پرداخت‌ شد، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد دارد.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون 25 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و نظارت کمیته امداد در این استان فعالیت می‌کنند و طی برنامه ریزی امسال مقرر شده با ایجاد110مرکز جدید نسبت به واگذاری کارها به مردم با محوریت مساجد و رویکرد فقرزدایی موجب بالا رفتن نرخ شتاب خدمات‌رسانی به نیازمندان وکاهش مراجعات به این نهاد خواهد شد.
وی، هدف از ایجاد این مراکز را ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان نیکوکاری و هم افزایی در اقدامات نیکوکارانه عنوان کرد و گفت: چنین مراکزی خط مقدم انجام امور خیر و رسیدگی به نیازمندان هستند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد:این نهاد با هدف واگذاری امورخیر به مردم، تسریع در رسیدگی به امور نیازمندان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود دردرون محله‌ها، تنوع بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه به نیازمندان اقدام به ایجاد و راه اندازی مراکز نیکوکاری کرده است
وی اظهار داشت: توانمندسازی محرومان و کاهش فقر در جامعه، شناسایی نیازمندان واقعی محله و ارایه خدمت به آنها در محل سکونت خود، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و توسعه مشارکت‌های مردمی ازجمله اهداف راه اندازی مراکز نیکوکاری در استان زنجان است.
صفری خاطر نشان کرد:این نهاد با استفاده از شیوه های نوین الکترونیکی و افزایش مراکز نیکوکاری در استان تلاش دارد که سطح همکاری خیران را افزایش داده و خدمات کیفی تری را به اقشار آسیب پذیر ارایه دهد.
به گزارش ایرنا، 28 هزار 318 خانوار با جمعیت 54 هزار و 980 نفر از خدمات این نهاد درقالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان بهره مند هستند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.