به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان افزود: 20 فروردین سال 59 روز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا در تاریخ این کشور است که جنایت های این کشور برای همه دنیا ثابت شده است.
وی تاکید کرد: آمریکا در این سال قطعنامه های متعددی را علیه ایران داشت که این مقدمه ای برای جنگ علیه ایران و برچیدن طومار انقلاب بود و در حال حاضر نیز شعارهای ضد آمریکایی ملت ولایتمدار در عکس العمل به رفتارهای آنهاست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: از سال 32 جنایت های آمریکا علیه ایران آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد و دولت این کشور دشمنی خود با ایران را به صورت شفاف بیان کرده است.
حجت الاسلام خاتمی اظهارداشت: آمریکا نیز قطع رابطه سیاسی با ایران را بهانه ای برای تضعیف روحیه ایرانیان می دانست که در عمل این وضعیت موجب موفقیت های فراوان شد.
وی ادامه داد: تحریم ها شکوفایی و بالندگی در عرصه های مهم دفاعی، اقتصادی، کشاورزی، علمی و پزشکی برای کشور رقم زد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: چهره جنایتکار آمریکا که برای ملت ایران ثابت شد، انسجام، وحدت و همبستگی مردم را رقم زد که این مساله در کمک رسانی های شبانه روزی و بی منت برای سیل زدگان مشاهده شد.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: ملت در کنار مسئولان، ارتش، سپاه، نیروی هوایی و دریایی به صورت خودجوش در کنار هموطنان خود برای کمک رسانی و نجات زندگی آنها هستند و این مهم از برکات قطع رابطه با آمریکا و استقلال و عزت ایران است.
وی 20 فروردین سال 85 را روز هسته ای در تقویم کشور بیان کرد و افزود: ایران توانست به فناوری غنی سازی اورانیوم دست یابد که دنیا این مهم را باور نداشت و ایران در جایگاه هشتم دارندگان این دانش هسته ای صلح آمیز قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: این موفقیت هزینه داشت و دانشمندان ایران اسلامی در این راه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و نتیجه استقامت عزت و حاصل عقب نشینی، ذلت خواهد بود.
حجت الاسلام خاتمی روز سوم شعبان را روز ولادت با سعادت سالار شهیدان، چهارم این ما را ولات قمر بی هاشم و پنجم را میلاد امام سجاد(ع) برشمرد و افزود: این روزها به ترتیب روز پاسدار، جانباز و آزادگان سرافراز نامگذاری شده است.
وی به سیل استانهای غربی در کشور اشاره کرد و افزود: نجابت و شرافت ملت ولایتمدار در کمک به این هموطنان مشاهده شد که از هیچ کمکی دریغ نکردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در استان نیز مسئولان برای مدیریت بارش ها و جلوگیری از خسارت و بروز سیل مرخصی های نوروز خود را لغو کردند و توانستند این شرایط جوی را بدون حادثه طبیعی به نحو قابل توجهی مدیریت کنند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.