حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سامانه پرفشار هفته جاری از استان خارج شده، افزود: سامانه بارشی جدید ضعیف بوده و میزان بارش ها نیز قابل توجه نخواهد بود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: روز جمعه نیز وضعیت جوی مانند امروز خواهد بود و تفاوت چندان دمایی و جوی را نخواهیم دید، اما احتمال وزش باد لحظه ای وجود خواهد داشت.
سلطانی تاکید کرد: دمای فعلی زنجان هشت درجه و نسبت به دیروز تفاوت نکرده است، همچنین پیش بینی ها نشان می دهد قیدار در روز گذشته با یک درجه سردترین و آببر با 20 درجه گرمترین شهر استان زنجان بوده اند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا امروز بارش ها در قیدار 135 میلیمتر، خرمدره و ابهر بیش از 120 میلیمتر، ماهنشان و آببر حدود 68 میلیمتر و زنجان 64 میلیمتر ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، با ورود سامانه پرفشار بارشی در ابتدای این هفته که سراسر استان را فرا گرفته بود روز/سه شنبه/ باعث شد آب رودخانه ها در این استان بالا آمده و به برخی از تاسیسات آب آشامیدنی روستایی، پل ها و جاده ها، احشام، جایگاه نگهداری دام و منازل در این مناطق خسارت وارد کند.
میزان بارش ها در استان قابل توجه و چشمگیر بوده و افزایش زیادی نسبت به مدت مشابه خود در دراز مدت و سال گذشته داشته است.
هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.