غلامحسن احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه حدود 10 آیتم دارد و در آن به موضوعاتی از قبیل نصب المان های ویژه ثبت شهر جهانی ملیله در مکان های تعیین شده و استقرار بازارچه های صنایع دستی در ایام مشخص اشاره شده است.
وی اظهار داشت: نامگذاری اساتید بنام و برجسته ملیله کاری در معابر مختلف سطح شهر و استفاده از محصولات صنایع دستی استان به ویژه این نوع کالا از دیگر موارد و اقدامات اثر گذار است.
این مسئول ادامه داد: شهرداری در سال های گذشته نسبت به نصب المان های مربوط به صنایع دستی در سطح شهر اقدام کرده که این مهم در مناطق مختلفی نمایان است.
وی اضافه کرد: استفاده از این نوع المان ها در ایام نوروز با توجه به حال هوای تعطیلات نوروزی چندان مناسب نیست بر این مبنا این مهم باید در طی سال و در انظار عمومی شهروندان قرار بگیرد.
معاون خدمات شهری شهردار زنجان ادامه داد: شهرداری زنجان در ایام نوروز 50 المان مختلف نوروزی را در مناطق مختلف شهر نصب کرده بود که از این تعداد 20 مورد آن تازگی داشت و طی فراخوان ملی میز کارهای جدید و نو به شهرداری زنجان ارائه شد.
احمدی افزود: طی فراخوان اعلام شده برای ارائه المان های نوروزی در سطح کشوری 180 اثر ارسال و در نهایت 20 مورد انتخاب شد که 2 مورد از کارهای نصب شده در سطح شهر نیز به هنرمندان زنجانی اختصاص داشت.
وی خاطرنشان کرد: این معاونت همه ساله با نصب المان در ایام نوروز و پایان آن، نسبت به بررسی نقاط ضعف و قوت اقدام می کند تا در سال های آینده با مطالعات و آگاهی کامل این کار را با هدف ایجاد فضای مفرح و جذب بیشتر گردشگران و مسافران نوروزی انجام دهد.
پیش از این نیز پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بازدید از فعالیت های ستاد خدمات سفر نوروز در زنجان گفته بود که هم اکنون تلاش های زیادی برای ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله در حال انجام است که تحقق این مهم افتخار بزرگی برای ایرانیان و شهروندان زنجانی بشمار می رود.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با چهار منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.