یوسف رضاپور روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی ناشی از بارش های بالاتر از نرمال در استان زنجان پیش نیامده است.
وی اظهار داشت: ذخیره سد تالوار تا روز گذشته بالغ بر 99/91 میلیون متر مکعب بوده است و 46 درصد از مخزن سد تهم و 52 درصد از حجم مخزن سد گلابر پرشده است؛ سد کینه ورس نیز99 درصد پرشدگی داشته و از محل تخلیه کننده تحتانی حدود 15 متر مکعب در ثانیه بصورت کنترل شده به پایین دست سد رهاسازی می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: حدود 240 متر مکعب در ثانیه از استان کردستان وارد استان زنجان می شود که این حجم آب با احتساب سرشاخه های قزل اوزن در محدوده استان تا ماهنشان به حدود 340 متر مکعب در ثانیه( در بدترین حالت) خواهد رسیدو با چنین دبی ورودی ،مشکل جدی وجود نخواهد داشت.
وی اظهار امیدواری کرد که در محدوده طارم هم در شرایط بدبینانه دبی قزل اوزن حدود 600 متر مکعب در ثانیه خواهد بود و با احتساب رهاسازی آب از سدهای آیدوغموش و سهند از آذربایجان شرقی به میزان 58 متر مکعب در ثانیه، مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد. رضاپور یاد آور شد: شایسته است مسافرین نوروزی و هم استانی ها در دو روز آتی از اتراق و اقامت در حریم رودخانه ها پرهیز کنند.
8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.