دکتر علیرضا زراعتچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازه زمانی یاد شده شمار کل مراجعان در مراکز اورژانس بیمارستانی استان به تعداد 63 هزار و 260 مورد و تعداد بیماران بستری در اورژانس نیز پنج هزار و 957 نفر بوده است.
وی اظهار داشت: طی مدت شده 785 مورد جراحی اورژانس و 595 مورد نیز جراحی غیر ضروری برای بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گرفته است.
این مسئول ادامه داد: از 28 اسفند تا 14 فروردین امسال 465 موالید در بیمارستان های این واحد دانشگاهی به ثبت رسید و تعداد موارد احیای قلبی و ریوی موفق برای 31 نفر انجام شده است.
وی اضافه کرد: تا کنون تعداد کل ماموریت ها با احتساب ایستگاههای سلامت 2 هزار و 687 مورد بوده که از این تعداد 2 هزار و 254 مورد به ماموریت های پیش بیمارستانی اختصاص دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس تعداد کل ماموریت های ترافیکی انجام گرفته 543 مورد که از این تعداد 612به بیمارستان اعزام و 154 نفر نیز در محل درمان شدند.
وی اضافه کرد: در مدت یاد شده شمار ماموریت های غیر ترافیکی یکهزار و 711 مورد بود که از این تعداد یکهزار و 210 نفر به بیمارستان اعزام شدند و 564 نفر نیز در محل تحت درمان قرار گرفتند.
این مسئول ادامه داد:در حوزه واحد پایش، مراقبت و مدیریت درمان معاونت درمان(mcmc) نیز اقداماتی انجام شده است که از جمله می توان به فعالیت 47 مرکز تصویر برداری فعال و 45 واحد آزمایشگاهی اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: برای خدمات رسانی بهتر مراکز بیمارستانی تحت پوشش این واحد دانشگاهی یک هزار پرستار در هر روز کشیک هستند و علاوه بر آن نیز تعدادی پرستار به شکل آنکال (گوش به زنگ) در صورت بروز حادثه آماده خدمت هستند.
زراعتچی پیش از این نیز اعلام کرده بود که در ایام نوروز تعداد پزشکان و متخصصان کشیک در بیمارستان های دانشگاهی در هر روز نیز بیش از 80 نفر است که با احتساب رشته های مختلف دستیاران تخصصی این تعداد به 110 نفر می رسد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون مجموع تخت های فعال بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاهی یکهزار و 706 تخت است که این تعداد با احتساب بیمارستان های غیر دانشگاهی و بخش ویژه به 2 هزار تخت می رسد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.