حجت الاسلام عنایت الله شامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عید مبعثت یکی از مهمترین تحولات زندگی بشری محسوب می شود که 1400 سال قبل، در مدینه رخ داد و خداوند پیامبری را برانگیخت تا جامعه را به سوی ارزشهای الهی و معنوی هدایت به یکتاپرستی دعوت کند.
وی اظهار داشت: بر این اساس مبعث منشا تمام باورها، اعتقادات و ارزشهای معنوی مسلمانان را تشکیل می دهد و در این میان اگر این واقعه مهم به وقوع نمی پیوست، مناسبت های دیگری به عنوان اصالت شیعه، ولایت و امامت نیز رخ نمی داد.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: با بعثت بود که تمامی مناسبت ها و ارزشها در قالب اعتقادات 27 رجب شکل گرفت زمانی که 40 سال از عمر پیامبر سپری می شد و در غار حراء واقع در جبل النور منشا تحولی عظیم شد.
حجت الاسلام شامی افزود: پس از این واقعه مهمترین پیام، پیامبر عظیم الشان اسلام، وحدت، همگرایی انسانها و از همه مهمتر دعوت به خداپرستی و یکتاپرستی بدون توجه به طبقه اجتماعی، رنگ پوست و قبیله را انجام داد و پیام مبعث، نه خطاب فردی، به بلکه خطاب جمعی بود.
وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) نیز همان نقشی را در 12 فروردین سال 57 ایفا کرد که هدف بقای دین، بقای ارزشهای اسلامی و رسالت پیامبر در گرو وحدت و انسجام اجتماعی بود.
حجت الاسلام شامی افزود: این در حالی است که در زمان حکومت امام علی(ع) مشکلاتی از قبیل تشتت، اختلاف و تفرقه افکنی وجود داشت و هر کسی با شعار علیه مذهب وارد شد و همین مساله نیز موجب شد که این امام بزرگوار در این راه به شهادت رسید.
وی خاطرنشان کرد: اما در زمان پیامبر (ص)امت واحدی داشت و همه با یک شعار و در یک مسیر حرکت می کردند و حتی چهره دشمن نیز کاملا مشخص بود و می توان از مبعث به عنوان یک الگو در جامعه استفاده کرد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.