علی باقری شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی ها بدون خسارت جانی و با کمترین خسارت مالی از استان زنجان گزارش شده و مبلغ خسارت های وارده تاکنون برآورد نشده است که این مهم تا 17 فروردین جمع بندی خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان به وضعیت رودخانه های زنجانرود و قزل اوزن در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر رودخانه زنجانرود مشکلی به لحاظ طغیان ندارد.
باقری ادامه داد: رودخانه قزل اوزن از کوه های چهل چشمه کردستان سرچشمه می گیرد و در مسیر عبور از بخشی از زنجان در منطقه ماهنشان نگرانی درخصوص طغیان و تخریب آن وجود داشت که تاکنون مشکلی در این شهرستان بوجود نیامده است و عوامل مدیریت بحران برای مدیریت در آماده باش شبانه روزی هستند و در حال حاضر دبی آب در ماهنشان 360 میلیون مترمکعب برثانیه است.
وی اضافه کرد: رودخانه قزل اوزن پس از عبور از ماهنشان به حوزه آذربایجان شرقی و اردبیل، آبهای جاری آنها را جمع و با توجه به اینکه پایانه این رودخانه طارم در استان زنجان است، وارد این شهرستان می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: هنوز این حجم قابل توجهی از آب توسط قزل اوزن به طارم نرسیده است اما نگرانی وجود دارد.
باقری اظهارداشت: در شهرستان طارم نیز عوامل مدیریت بحران در آماده باش کامل برای مدیریت آب های قزل اوزن هستند تا بدون خسارت از آن عبور کند.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان، قدردانی کرد و افزود: با حمایت و تلاش های شبانه روزی و بی دریغ هیچ خسارت جانی و مالی قابل توجهی به رغم بارش های سنگین تا 57 میلی متری که استان مستعد سیل خیزی به دلیل ضعف زیرساخت ها بود، متوجه زنجان نشد.
وی از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان، رسانه ها، فعالان در فضای مجازی درباره اطلاع رسانی و از شهروندان که نسبت به اجرای هشدارها توجه جدی و همکاری قابل توجهی نیز داشتند قدردانی کرد.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.