به گزارش ایرنا، فتح االله حقیقی روز سه شنبه در ارتباط با چگونگی مدیریت بحران استان در بارندگی های اخیر استان به شبکه خبر اظهار داشت: بارش بسیار خوبی طی چند روز گذشته در مناطق مختلف این استان به وقوع پیوست به طوری که در 2 روز گذشته کمترین بارندگی به میزان 15 و بیشترین آن 57 میلی متر همراه با وزش باد گزارش شد.
وی اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران این استان از قبل تدابیر و هماهنگی های لازم را با دستگاه های متولی امر برای پیشگیری از وقوع احتمالی سیل انجام داده بود و در مجموع باید گفت که بارش های بسیار خوبی در استان به ثبت رسید.
این مسئول ادامه داد: دبی آب 2 روخانه مهم این استان قزل اوزن و زنجانرود در همسایگی استانهای آذربایجان شرقی و کردستان در سطح بالایی قرار داشت که یکی از آنها فروکش کرده و دیگری تحت کنترل قرار دارد.
استاندار زنجان ادامه داد: بر این اساس از اول فروردین تمامی رده های مدیریتی بحران استان از بخش تا استان وضعیت تمامی رودخانه ها، مسیل ها و سدها را لحظه به لحظه کنترل می کنند.
وی اضافه کرد:برای مدیریت بهینه تمامی مرخصی مدیران استانی لغو شده بود و تا کنون مدیریت بسیار خوبی در استان انجام شده است.
حقیقی به همکاری خوب شهروندان زنجانی برای پیشگیری از حوادث احتمالی اشاره و خاطر نشان کرد: طی روزهای گذشته و با توجه به روز طبیعت به اقشار مختلف مردم توصیه شد که از اتراق کردن در کنار سدها و رودخانه ها خودداری کنند.
وی یادآوری کرد: گزارش ها بیانگر آن است که شهروندان زنجانی در مکانهای و مجتمع دانشگاهی سطح شهر حضور یافتند که این مهم وضعیت بهتری را ترسیم کرده است.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار زنجان از تلاش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان به منظور پیش بینی شرایط و اندیشیدن تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارت های جانی و مالی ناشی از بارش های اخیر، ابراز خرسندی کرده بود.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.