رضا عسگری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روز طبیعت علاوه بر پارک ها ؛ مکان های سرپوشیده دیگری نظیر مجموعه های ورزشی انقلاب، کارگران، مجموعه ورزشی 15 خرداد در نظر گرفته شده است.
وی به شهروندان زنجانی توصیه کرد: با توجه به بارندگی ها و پر آبی رودخانه ها، مسیل های موجود در اطراف رودخانه های شهر زنجان و سدها از استقرار در این مناطق اجتناب کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: بر این اساس به دلیل وجود خطرات احتمالی از بروز طغیان رودخانه ها و حتی جاری شدن سیل شهروندان زنجانی به نکات و موارد اعلام شده توجه جدی و ویژه داشته باشنند.
وی اظهار داشت: زنجانی ها در روز 13 طبیعت از نشستن در کنار زنجانرود، سد حسن ابدال، سد تهم، رودخانه جاده بیجار، جاده طارم بطور جدی اجتناب کنند و در این راستان مکان هایی دیگری در نظر گرفته شده است.
عسگری افزود: طبق اعلام قبلی سه سد کوچک شهر زنجان شامل حسن ابدال ،سهرین قره تپه سرریز شده و با تدابیر اتخاذ شده دریچه های اضطراری نیز برای رها سازی آب نیز انجام گرفته و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
فرماندار زنجان ادامه داد: در زمان حاضر نیز سد تهم شهر زنجان نیز ظرفیت خالی برای پر شدن کافی آب وجود دارد و در مجموع سدهای شهرستان مشکل خاصی ندارند.
این مسئول با اشاره به وضعیت رودخانه قزل اوزن زنجان نیز گفت که هم اکنون این رودخانه 80 درصد سیلاب را به سمت سد منجیل استان گیلان هدایت می کند و وضعیت نیز لحظه به لحظه رصد می شود.
عسگری افزود: تمامی تهمیدات لازم برای طغیان احتمالی رودخانه قزل اوزن زنجان اندیشیده شده و تنها نگرانی در این بخش بروز آسیب به اراضی کشاورزی ، تاسیسات و انهار کشاورزی حاشیه است.
وی اضافه کرد: بر این مبنا به کشاورزان واقع در محدوده رود خانه قزل اوزن نیز اعلام شده ماشین آلات خود را خارج کرده و با این تدابیر می توان گفت که این رود، روستاهای اطراف را تهدید نمی کند.
فرماندار زنجان ادامه داد: برخی افراد در حاشیه حریم رودخانه قزل اوزن نسبت به ساخت اقدام کرده اند که هشدارهای لازم نیز به ساکنان داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام هواشناسی استان این سامانه بارشی قوی امشب از آسمان استان خارج می شود و آخر هفته نیز سامانه دیگری وارد می شود که ضعیف تر از سامانه فعلی است.
به گفته این مسئول، تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان زنجان تا برقراری شرایط پایدار جوی در آماده باش کامل هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.