علاءالدین کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرخصی ها به مدت 15 روز بوده که قابلیت تمدید تا یکماه را نیز دارد و مددجویانی که واجد شرایط باشند می توانند از این فرصت استفاده کنند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: سال گذشته نیز 400 مددجوی زنجانی در ایام تعطیلات نوروزی به مرخصی رفته بودند، در واقع این امتیاز برای مددجویان واجد شرایط فرصت دوباره به شمار می آید، تا از عمر خود بهره بهتری ببرند.
کریمی با اشاره به لزوم کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد: این نوع مرخصی ها که با بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای رفاه زندانیان است، برای خانواده آنها نیز آثار و برکات مطلوبی در بر دارد و باعث بازسازی روحیه اجتماعی مددجویان و خانواده ایشان می شود.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان اظهار داشت: یکی از سیاست های قوه قضائیه در سال های گذشته کاهش جمعیت کیفری و استفاده از احکام جایگزین حبس و عفو عمومی با دستور رهبر معظم انقلاب به مناسبت های مختلف است، چرا که هرقدر خانواده تحکیم یابد به همان میزان نیز آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.
کریمی تصریح کرد: در این راستا انتظار از تمامی مسئولان و صاحبان تریبون این است که با آگاه سازی و بازگو کردن آسیب ها و خطرات به نسل های جدید و اطلاع از حقوق شهروندی افراد، باعث ایجاد آرامش و ثبات در جامعه شوند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان تاکید کرد: شمار مشمولان عفو رهبری زندانیان زنجان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز بیش از یکهزار و 50 نفر است.
کریمی خاطرنشان کرد: از این تعداد 521 نفر آزاد و مابقی مددجویان نیز با این عفو تقلیل مجازات شدند که بعد از ادامه تحمل حبس باقی مانده، آزاد خواهند شد.
به گزارش ایرنا، 3 درصد زندانیان استان را زنان و 97 درصد آنها را مردان تشکیل می دهند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.