به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان گفت: بر اساس آخرین بررسی های شرکت مدیریت منابع آب و سیلاب کشور احتمال وقوع سیل در استان از بامداد یکشنبه در این مناطق قوت گرفته است.
یوسف رضاپور اظهارداشت: بر اساس این پیش بینی شهرستان ایجرود در معرض سیل قرار دارد و در سال آبی جاری 290 میلی متر بارش در استان زنجان ثبت شده است.
وی تاکید کرد: بیشترین بارش ها در شهر قیدار با 43 میلی متر ثبت شده که قابل توجه است و احتمال وقوع سیلاب در استان زنجان نیز پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، تعداد سدهای کوچک در استان را 35 مورد برشمرد و گفت: پنج سد از این تعداد تحت مدیریت این شرکت است و مابقی برای جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان است که باید در باره سرریز شدن آب آنها کنترل بیشتری انجام شود.
رضاپور اظهارداشت: باید مسیرهای رودخانه ها، خالی از انبار مصالح ساختمانی، احشام و ادوات کشاوری باشد.
وی یادآوری کرد: دهیاران در سطح روستاهای استان باید به صورت 24 ساعت آمادگی اطلاع رسانی در خصوص وقوع سیلاب را داشته باشند و در صورت وجود چنین اتفاقی آن را به روستاهای پایین دست گزارش دهند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: سد قره تپه در منطقه قره پشتلو که در مواقع بارندگی احتمال بالا آمدن آب آن وجود دارد روستای بهرام بیگلو را در معرض خطر قرار داده است که ساکنان مانع از تخلیه آب آن می شوند که باید این سد نیز مدیریت شود تا ساکنان در حاشیه را گرفتار مشکل نکند.

** ماهنشان و قیدار در معرض سیل قرار دارند
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با بررسی های بیشتری که انجام شده سامانه بارشی که وارد استان زنجان می شود امروز/شنبه 10 فروردین/ سومین اخطاریه جوی در استان صادر شد.
به گفته سونا صرفی ادامه داد: سامانه بارشی تا اواخر وقت دوشنبه در استان زنجان فعال است در این روز بارش ها به حالت رگباری شدید، رعدو برق و احتمال وقوع تگرگ خواهد بود.
وی افزود: میزان بارش به طور میانگین 20 تا 30 میلی متر برآورده شده و در برخی مناطق بیش از 50 میلی متر است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان به جریان ورزش باد در استان اشاره کرد و افزود: سرعت آن به 40 تا 70 کیلومتر بر ساعت می رسد که در برخی مناطق مستعد نیز به بیش از این میزان خواهد رسید.
صرفی تاکید کرد: وزش باد به صورت تند باد خواهد بود و این سامانه موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها خواهد شد.
وی متذکر شد: شهروندان از اتراق در حاشیه رودخانه ها به جد خودداری کنند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده ماهنشان و قیدار با توجه به وجود پتانسیل برای بارش های زیاد و سیلاب در معرض سیل قرار دارند.
صرفی افزود: در ماهنشان با توجه به توپوگرافی خاصی که دارد بارش های کمتر از میزان بیان شده نیز موجب سیلاب شده است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.