به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط اعضای این مدیریت افزود: باید همه منازل و جایگاه های دام در مسیر رودخانه ها و مسیل تا روز یکشنبه برای در امان ماندن از سیل احتمالی خالی و دام ها به مکانهای مرتفع دور از خطر و روستائیان نیز به منازل اقوام، مساجد و مدارس امن منتقل شوند.
وی اظهارداشت: زمانی که خطر رفع و سیل فروکش کرد ساکنان منازل تخلیه شده به محل زندگی خود باز گردند.
استاندار زنجان با بیان اینکه مصوبات جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در حد توان اجرا شده است، گفت: مدیران تلاش ها و اقدامات و خدمات رسانی خود به شهروندان را در فضای مجازی منعکس کنند تا مردم از حضور مسئولان در کنار خود احساس امنیت و آرامش داشته باشند.
حقیقی به بازدید خود از روستاهای شهرستان خدابنده در روز جمعه گذشته اشاره کرد و افزود: برخی از ساکنان این منطقه از قول هایی که مسئولان به آنها داده اند اما اجرا نکرده اند، ناراضی بودند.
وی تاکید کرد: وعده هایی که مسئولان می دهند باید محقق و از اقدامات صوری، ظاهری و نمایشی پرهیز شود چرا که این برنامه ها با مدیریت بحران سازگاری ندارد و شوخی بردار نیست.
استاندار زنجان ادامه داد: در روستاهایی که بازدید شد، در برخی مناطق مسیرهایی که نباید خانه سازی شود این مهم انجام شده است و برخی فراموشی ها موجب بحران می شود.
وی به آبگرفتگی کوی صدرا و رختشویخانه زنجان اشاره کرد و افزو: در بارندگی هایی که از روز یکشنبه در استان آغاز می شود نباید شاهد این مشکل در این 2 مکان باشیم و باید امکانات برای رفع آن بکارگیری و مدیریت شود.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نباید ادعای نداشتن امکانات کنیم، اظهارداشت: باید کوی صدرا و رختشویخانه زنجان برای مهار سیل مدیریت و جلسه اختصاصی برای آن برگزار و مشکل آن به طور اساسی و جدی برای همیشه رفع شود.
حقیقی به سیل بندهایی که توسط جهادکشاورزی استان زنجان احداث شده اشاره کرد و افزود: باید این مکان ها برای مهار سیل و جلوگیری از خطر توسط این دستگاه مدیریت شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از فروکش کردن سیل احتمالی در روزهای یکشنبه و دوشنبه استان زنجان باید مدیریت ادامه داشته باشد، چون ممکن است مکانی به لحاظ ظاهر خرابی نداشته باشد اما با ورود به آن دچار حادثه و اتفاق شویم.
استاندار زنجان بر مدیریت بحران روز 13 فرودین نیز تاکید کرد و افزود: باید مدیریت ها در این روز نیز توسط اعضای مدیریت بحران در سطح همه شهرستانها ادامه داشته باشند و مردم به جای این روز در 14 و 15 به دامن طبیعت بروند.
حقیقی بر زدن چادر و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیرهای سیلابی استان زنجان هشدار داد و افزود: حتی نباید فردی در این مکان های پرخطر توقف و اقدام به عکس برداری و فیلم برداری کند.
استاندار زنجان مسئولیت مدیریت بحران شهرستان ماهنشان را به معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان، شهرستان خدابنده را به معاون عمرانی و طارم را به معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان واگذار کرد و این مسئولان از فردا /یکشنبه/ تا زمان رفع خطر سیل در این شهرستان ها مستقر می شوند.
علاوه بر این نیز همه اعضای مدیریت بحران استان زنجان از ظهر یکشنبه /11 فروردین/ در محل استانداری زنجان به صورت شبانه روزی به همراه استاندار زنجان تا صبح سه شنبه و رفع شدن کامل خطر سیل در استان به حالت آماده باش مستقر می شوند.

** مسئولان با خدمت به مردم عید را شیرین تر کردند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، نیز با قدردانی از فعالیت های 24 ساعته اعضای مدیریت بحران استان گفت: مسئولان با خدمت به مردم در تعطیلات نوروز عید را شیرین تر کردند.
حجت الاسلام علی خاتمی تاکید کرد: با همه آمادگی ها و خدمات انجام شده، کوچکترین مشکل می تواند همه این اقدامات را زیر سوال ببرد.
وی ادامه داد: ستاد مدیریت بحران در شهرستان ها توسط فرمانداران، بخشداران و دهیاران تقویت شود و مناطقی از روستاها که در 30 ساله گذشته در معرض سیل بوده اند ضعف های آنها بررسی و برای آینده رفع شود.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.