اسماعیل قلی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 شکارچی غیرمجاز، شب هنگام با مشاهده آهو در جاده و با انداختن نور چراغ خودرو به سمت این آهوان، مانع از فرار آنها شده و از طریق برخورد خودرو آنها را شکار کرده بودند.
وی اظهار داشت: این 2 شکارچی خاطی در حین حمل این آهوان در دام محیط بانان گرفتار آمدند و در اظهارات خود بیان داشتند که آنها هنگام عبور از عرض جاده با خودرو برخورد کرده اند که پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی استان معرفی شدند.
قلی زاده خاطرنشان کرد: همچنین 2 شکارچی قوچ و میش نیز در حین شروع به شکار در منطقه حفاظت شده انگوران از سوی محیط بانان مشاهده و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: از این شکارچیان متخلف نیز یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو و یک قبضه سلاح ساچمه زنی، کشف و ضبط شد.
قلی زاده اضافه کرد: قریب 30 مورد پرونده مربوط به شروع به شکار کل و بز در زیستگاه اصلی این گونه جانوری در شهرستان طارم، تشکیل شد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.
وی افزود: لاشه هفت سر خرگوش و 2 سر تشی، نیز از چند شکارچی خاطی و غیرمجاز به دست آمد که این متخلفین نیز پس از واریز جریمه به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست، به مراجع قضایی تحویل شدند.
به گزارش ایرنا، سال 96 نیز چهار راس آهو در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و شکار ممنوع فیله خاصه و یک راس بز کوهی نیز که 2 قلو آبستن بود در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، 2 قلاده گرگ در منطقه حفاظت شده شهرستان طارم و مناطق آزاد شهرستان سلطانیه، 14سر خرگوش در مناطق مختلف این استان از سوی شکارچیان متخلف شکار شدند.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.