به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان در سال جاری افزود: مدیران همه دستگاه های اجرایی باید بدون فراموشی مصوبات لحاظ شده جلسه و در انتظار قرار گرفتن برای رسیدن بخشنامه آنرا عملیاتی کنند.
وی بارندگی های اخیر را نعمت الهی خواند و اظهار داشت: باید بارندگی ها به نحو مطلوبی مدیریت شود تا این نعمت باقی بماند که در غیر این صورت مردم احساس ناامنی می کنند.
نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: باید در وضع و شرایط کنونی حاکم بر کشور مراقب رفتار و کردارمان باشیم تا موجب بهره برداری های نادرست نشود.
حقیقی با تاکید بر اینکه باید همه هشدارهای مورد نیاز به عموم مردم اطلاع رسانی شود، اظهار داشت: این اقدام باید با ارسال پیامک باشد.
وی ادامه داد: میمهانان نوروزی که به شهر زنجان سفر کرده اند با تلاش دستگاه های اجرایی علیرغم داشتن روزهای تعطیل به اماکن مسقف و بدون اخذ هزینه منتقل شدند، در این شهر نباید کسی اقدام به زدن چادر در شرایط جوی نامساعد کند و این مساله به فرهنگ تبدیل شود.
استاندار زنجان، به بازدیدهای انجام شده از شهرستان های ماهنشان و ایجرود در شامگاه گذشته/دوشنبه/ اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها مشخص شد مصوبات جلسات اجرایی و اقدامات قابل توجهی به منظور مدیریت بحران انجام شده است.
حقیقی تاکید کرد: یکی از راه های چابک سازی انجام مصوبات جلسات بدون در انتظار رسیدن بخشنامه هاست که این مهم باید محقق شود.
وی بر تهیه و تدیون شناسنامه تحلیلی مدیریت بحران به تفکیک شهرستان ها ظرف 2 ماه تاکید کرد و افزود: باید در این شناسنامه مسیرهای سیلابی روستاها، و شهرستانها قید شود و در سال های گذشته در هر شهرستانی که سیلی جاری شده علت و اشکالات رفع شده آن نیز گنجانده شود.
استاندار زنجان به بارندگی های هفته آینده در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این بارندگی ها نباید به دست فراموشی سپرده شود، مسیرهای سیلابی و معابر باید بازسازی و پاکسازی شود تا هم استانی ها از قبل این نعمت دچار زحمت نشوند.
حقیقی با تاکید بر اینکه همه مدیران باید در دسترس باشند، افزود: مدیرانی هم که در استان زنجان نیستند باید جانشین آنها پاسخگو و در دسترس باشد.
وی بر خروج احشام روستائیان از مسیر رودخانه ها تاکید کرد و ادامه داد: باید این مساله نیز به دامداران و عشایر در مسیر رودخانه ها اطلاع رسانی شود تا در صورت بروز سیل گرفتار مشکل نشوند و برای هفته آینده همه این مسائل باید رعایت شود.
استاندار زنجان گفت: با افرادی که در مسیر سیل، رودخانه و کنار سدها اقدام به گرفتن عکس سلفی می کنند چنانچه با مقاومت برای ترک این کار مواجه شویم توسط نیروی انتظامی با آنها برخورد می شود.
حقیقی خاطرنشان کرد: عدم گرفتن عکس سلفی در حاشیه سدها و رودخانه ها باید توسط شرکت آب منطقه ای و فرماندارن اطلاع رسانی و عواقب آن گوشزد شود.
وی به خانه سازی های انجام شده در حریم و داخل رودخانه ها در شهرستان ها و روستاهای استان زنجان اشاره کرد و افزود: ساکنان این محل باید در چند روزی که شرایط جوی بارانی است برای در امان ماندن از سیل احتمالی به منازل اقدام فرستاده شود و یا فرمانداران امکاناتی برای چند روز زندگی در خارج از منزل مسکونی را برای آنها فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مسئولان دستگاه های اجرایی اقدامات خود برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی در استان زنجان را ارائه کردند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.