جمال ناصحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مواد غذایی کشف شده شامل لبنیات به میزان 567 کیلوگرم، پروتئینی گوشتی 194 کیلوگرم، مواد غذایی دارای اسانس و رنگ غیر مجاز 58 کیلو، آجیل و شیرینی 468 کیلو و کنسرو، کمپوت و نوشابه تاریخ گذشته نیز چهار هزار و 910 کیلوگرم بود.
وی اظهار داشت: طبق گزارش واصله به سامانه 190 بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری دستگاههای متولی امر از یک واحد مسکونی در منطقه خرمدره انواع نوشابه تاریخ مصرف گذشته و گوشت کشف شد.
این مسئول ادامه داد: تاکنون (از 20 اسفند تا 2 فروردین امسال) سه هزار و 781مورد بازرسی از اماکن تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی در استان انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده 165 مورد بازرسی اماکن بین راهی شامل مجتمع و رستوران ها انجام گرفته و علاوه بر آن نیز 218 مورد نیز بارزسی بصورت مشترک با تعزیزات، فرمانداری، سازمان صنعت ،معدن و تجارت و ستاد تسهیلات سفر بوده است.
ناصحی افزود: بر این اساس و طبق بازدید ها 42 واحد توزیع و عرضه مواد عذایی متخلف به مراجع قضایی معرفی و برای 276 واحد دیگر نیز اخطاریه بهداشتی صادر شده است.
ناصحی افزود: تا کنون 14 واحد متخلف در استان تعطیل شده و علاوه بر آن بازرسان بهداشت محیط این استان نیز 410 مورد نمونه برداری مواد غذایی انجام دادند.
وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده 956مورد سنجش آلودگی مواد غذایی با (پرتابل) بوده و نمونه برداری از آب آشامیدنی نیز 317 مورد بوده است.
مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط استان از زمان اغاز طرح بسیج نوروزی تا به اکنون 2 هزار و 697 مورد کلر سنجی آب آشامیدنی انجام داده اند.
این مسئول ادامه داد: تا کنون 23 مورد شکایت مردمی از طریق سامانه 190 دریافت شده و شمار موارد متفرقه نیز 57 مورد بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در طرح بسیج نوروزی 10 اکیپ 2 نفره کارشناسان بهداشت محیط استان از ساعت 8 صبح لغایت 21 شب از تمامی مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش موادغذایی نظارت می کنند.
این مسئول یاداور شد: شماره 190ستاد فوریت سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی برای دریافت شکایات و تخلفات مردمی در نظر گرفته که موارد پس از بررسی در کوتاهترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور، طرح بسیج نوروزی برنامه از 20 اسفند سال‌جاری تا 20 فروردین‌ سال 98 با همکاری سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد بسیج سلامت نوروزی در حال اجرا است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.