به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در اولین نماز جمعه شهر زنجان در سال جدید با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری افزود: نامگذاری سال به رونق تولید در راستای اقتصادی مقاومتی است و ایشان در فرامین خود به محورهایی نظیر نقش والای جوانان مومن، انقلابی، دانشمند و قدرتمند، توجه به درون ، دل نبستن به بیگانگان تاکید ویژه ای داشتند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه طی گزارش ارائه شده در پایان سال گذشته نشان می داد که مردم به اقتصاد مقاومتی روی خوش نشان داده و به خرید کالاهای ایرانی در مقایسه با خارجی گرایش بیشتری داشتند.
امام جمعه زنجان ادامه داد: بر این اساس، خرید کالای خارجی یک کارگر ایرانی را از اشتغال محروم می کند و در مقابل کارگر خارجی مشغول بکار می شود.
خاتمی افزود: در صورت توجه به تولید داخل رونق اقتصادی، بی نیازی از بیگانگان و اشتغال کارگر ایرانی را به دنبال دارد و از طرفی حمایت و توجه از تولید کنندگان و تولید کالاهای با کیفیت و مرغوبیت بالا رغبت مردم را برای خرید به مراتب افزایش می دهد.
وی اضافه کرد: طی چند ماه اقدامات جدی در ارتباط با ورود کالا های قاچاق در سطح کشور انجام گرفت و این موضوع نیز به نوبه خود در تمایل مردم به خرید کالاهای ایرانی بسیار اثر گذار بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: رهبری در پایان سال گذشته و در دیدار با خبرگان رهبری به حضور مقتدر ایران در مرزهای رژیم صهونیستی ، برچیدن نفوذ و نامشروع امریکا از منطقه غرب آسیا ،حمایت ایران از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته حزب الله و مقاومت را مطرح کردند.
حجت الاسلام خاتمی به لزوم شناخت و هوشیاری در برابر دشمن تاکید کرد و گفت: اسلام هراسی قدم اول و ایران هراسی بخاطر پرچمدار بودن مقاومت در غرب آسیا مطرح می شود در حالی که کشورمان طی 40 سال گذشته در برابر انواع توطئه ها و جنایات ایستادگی کرده است.
وی اظهار داشت: در عمل تروریستی نیوزلند تعدادی از مسلمانان مجروح و به شهادت رسیدند و برای خبرگزاری های غرب واروپا این حادثه ننگ بشمار می رود چرا که آن واقعه را حمله مسلحانه اعلام کردند در حالی که چند وقت پیش در کشور فرانسه 2 کشته شد و اروپا و 28 کشور این حادثه را تروریسیم عنوان کردند.
امام جمعه زنجان ادامه داد: این اقدامات خبیثانه بوده و عدم اطلاق کلمه تروریسی برای این فاجعه را حتی موفقیت می دانند ، اما این مهم از افول استکبار غرب همانند قدرت استعماری شرقی کمونیسیم حکایت دارد.
وی خاطر نشان کرد: یکی از خبرهای خوش اواخر سال گذشته افتتاح 4 فاز در پارس جنوبی کشور بود که اینگونه تلقی می شد که ایران به لحاظ توسعه انرژی های نفتی و گازی با عقب ماندگی مواجه شده و این رخداد مهم به دست فرزندان رشید و قرارگاه خاتم الانبیاء به وقوع پیوست.
خاتمی به روز دوم فروردین سال 61 آغاز عملیات بزرگ فتح المبین در دزفول خوزستان اشاره کرد و گفت: بعد از عملیات طریق القدس برای راندن دشمن از خاک کشور جزء عملیات های موفق کشورمان بود چرا که 2 هزار و 500 کیلومتر از خاک کشور بازپس گیری شد و جایگاه ایران در عرصه ایستادگی و مقاومت و دفاع بیش از گذشته ارتقا یافت و این کار بصورت مشترک توسط ارتش و سپاه پاسداران انجام گرفت.
وی خاطر نشان کرد: در همین روز یاد شده یکی از روزهای تاریخی و استقامت حوزه علیمه قم و ددمنشی و توحش رژیم ظالم مستبد پهلوی است که با حمله به مدرسه فیضه جنایت هایی را رقم زدند و شماری از طلاب رابه شهادت رساندند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.