سرهنگ عباس مظفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس علت اصلی وقوع تصادف زنجیره ای در اتوبان زنجان به قزوین عدم توجه به جلو خودروی پراید بود که این حادثه را رقم زد.
وی اظهار داشت: در این حادثه سرنشین خودروی پراید که یک زن بود، به دلیل نبستن کمربندی ایمنی جان باخت و این در حالی است همواره پلیس راه به این مولفه مهم در سفرها هم برای رانندگان و سرنشینان تاکید جدی دارد.
مظفری خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت وضعیت تردد خودروها در آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز حجم بالایی را به خود اختصاص داده که در سایر مسیرهای فرعی از قبیل زنجان -میانه ، زنجان به خرمدره نیز نیمه سنگین گزارش شده است.
وی اضافه کرد: بر این مبنا طبق گزارش های دریافتی، تردد خودرودها در محورهای روستایی از قبیل زنجان به تهم و زنجان به ارمغانخانه نیز نیمه سنگین اعلام شده که رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان اهمیت ویژه ای دارد.
رئیس پلیس راه استان زنجان ادامه داد: با توجه به افزایش مسافرت های نوروزی به رانندگان وسائط نقلیه توصیه می شود به بستن کمربندی ایمنی خود و سرنشینان توجه جدی داشته و علاه بر آن، در بین خطوط و با رعایت فاصله طولی رانندگی کنند.
وی یادآوری کرد: به دلیل لغزندگی جاده ها با سرعت مجاز حرکت کرده و در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند که خود عاملی مهم در بروز و سوانح مختلف جاده ای است.
مظفری افزود: طبق آمارها 60 درصد حوادث جاده ای استان به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد که برای کاهش میزان وقوع سوانح رانندگی، ضروری است رانندگان هنگام احساس خستگی و خواب به مسیر خود ادامه ندهند.
وی اضافه کرد: بنابراین رانندگان به ازای هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند تا با روحیه بهتری به مسیر در پیش روی خود ادامه دهند.
به گفته مظفری از زمان آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون شمار فوتی های تصادفات رانندگی این استان روند کاهشی را نشان می دهد که رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان می تواند به برقراری این وضعیت کمک فراوانی کند.
به گزارش ایرنا، طبق اعلام پزشکی قانونی استان شمار جان باختگان ناشی از تصادف های جاده ای این استان در 11 ماه سال 97 و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35.3 درصد افزایش دارد.
طی مدت یاد شده 266 نفر از ابتدای سال جاری تا کنون بر اثر حوادث ناشی از تصادف در جاده های این استان جان باختند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 197 نفر اعلام شده بود.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.