استاندار زنجان به رتبه سوم زنجان در امنیت سرمایه گذاری در کشور اشاره کرد و گفت: میزان صادرات پیش بینی شده در استان در سال جاری 500 میلیون دلار بود که تاکنون 455 میلیون دلار محقق شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی ، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی، اظهار داشت: با این اقدام فرصت مناسبی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی فراهم شده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: اجرای 40 پروژه با 5 هزار و 900 میلیارد تومان از اولویت های استان است که در تلاش هستیم که نهایی شود.

وی همچنین با بیان اینکه در بحث مازاد درآمد با 250 میلیارد تومان دریافتی در کشور رتبه اول را داریم، گفت: 39 شرکت که دفاتر آنان در تهران بود به استان منتقل شدند و مالیات این شرکت ها در استان دریافت می شوند.

به گفته استاندار زنجان، در این بازه زمانی اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی داده نشده است؛ 6 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید استان بازگشت و بیش از یک هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری برای ایجاد فرصت شغلی در استان پیش بینی شده است.

مقام عالی استان میزان بزرگراه‌های استان را 80 کیلومتر خواند و گفت: در حالی که این میزان باید 320 کیلومتر باشد؛ در این راستا با وزیر راه رایزنی هایی انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه سهم اشتغال کشور در بخش کشاورزی 37 درصد و در استان زنجان 67 درصد است، گفت: 510 هزار تن برداشت گندم در زنجان شده است که در تاریخ این استان بی نظیر است؛ ظرفیت ذخیره سازی سیلو در استان خوب است ولی بایستی جدی تر ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی برای آبیاری نوین در دستور کار قرار گرفته است، افزود: استان زنجان در کشور صاحب بزرگترین چرخه مرغ تخم گذار است که همین استان را به قطب دام سبک تبدیل کرده است.

استاندار زنجان به پروژه‌های نیمه کاره استان اشاره کرد و گفت: طرح سبزه میدان یکی از این طرح هاست که 20 میلیارد تومان از ستاد بازآفرینی برای این پروژه تزریق شده است؛ بازگشت به چرخه عملیاتی طرح توسعه 420 تختخوابی بیمارستان ولیعصر، بازگشایی پادگان ارتش و تعیین تکلیف پسماند سرب و روی هم از دیگر طرح هایی است که عملیات اجرایی آن ها ازسرگرفته شده است.

وی به رتبه سوم استان زنجان در امنیت سرمایه گذاری خبر داد و گفت: بایستی این بستر را در استان حفظ کرد؛ که این مهم با دو خطه کردن راه آهن و پرواز هوایی زنجان به تهران حفظ می شود.

این مقام مسئول از پرداخت اعتبارات سفر ریاست جمهوری به زنجان خبر داد و گفت: استان زنجان در بحث فضای کسب و کار رتبه دوم کشوری را دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه 36 هزار و 200 روستایی فاقد بیمه هستند، تصریح کرد: وام اشتغال بانکی 6 درصد به مبلغ 300 میلیون تومان تصویب شده که بخشی از آن پرداخت شده است.

به گفته حقیقی نیازمند  آسیب شناسی انتخابات هستیم؛ اشکالات انتخابات باید بررسی شود تا شاهد مشارکت مردمی، اعتمادسازی و رعایت قانون را به بالاترین حد باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.