امجد باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزهای یکم، سوم و چهارم فروردین از ساعت هشت صبح تا 14 بعدازظهر و جمعه /دوم فروردین/ نیز از ساعت 14 تا 19 برای بازدید عموم علاقه مندان به تنوع زیستی زنجان اعم از شهروندان و گردشگران، دایر است.
وی با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی زنجان در روزهای کاری از هشت صبح تا 14 بعدازظهر و جمعه ها نیز از ساعت 14 الی 19 پذیرای علاقه مندان است اظهار داشت: تعطیلات نوروز 96، تعداد پنج هزار و 400 نفر از موزه تاریخ طبیعی زنجان بازدید کردند که 50 درصد بازدیدکنندگان، مسافران عبوری و میهمانان نوروزی و 60درصد از بازدیدکنندگان نیز کودک و نوجوان بودند.
باقری افزود: در طول این ایام قریب یک هزار و 800 نسخه بروشور حاوی اطلاعات درخصوص تنوع زیستی استان و آشنایی بازدید کنندگان با مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست اعم از گونه های جانوری، آب و خاک و مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش استان زنجان در بین بازدیدکنندگان توزیع شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر انواع گونه های جانوری تاکسیدرمی شده از اعم از پستانداران، خزندگان و پرندگان و گونه های گیاهی در این مکان وجود دارد و ایام نوروز، فرصت مناسبی برای آشنایی هرچه بهتر و بیشتر علاقه مندان با تنوع زیستی استان زنجان است .
باقری با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تعدادی از کارشناسان و محیط بانان در ساعات بازدید در محل موزه تاریخ طبیعی حضور داشته باشند تا در صورت نیاز به سوالات احتمالی بازدیدکنندگان در خصوص گونه های جانوری و گیاهی این استان پاسخ دهند.
وی افزود: در این بازدید بسته های آموزشی حاوی اطلاعات درخصوص تنوع زیستی استان و آشنایی بازدیدکنندگان با مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان زنجان، به صورت رایگان در بین بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد.
باقری تصریح کرد: در موزه تاریخ طبیعی استان زنجان، بیش از 400 گونه مختلف گیاهی، کانی و سنگ های دریایی و جانوری شامل انواع پستانداران، پرندگان، حشرات، پروانه ها و خزندگان به صورت نمونه در معرض دید علاقه مندان به حیات وحش و طبیعت گذاشته شده است.
به گزارش ایرنا، موزه تاریخ طبیعی این استان که در ابتدای جاده قدیم زنجان - تبریز و در محوطه پارک جنگلی ارم شهر زنجان واقع شده به منظور حفظ و نگهداری و همچنین نمایش گونه­ های جانوری و گیاهی، سنگواره­ها و نمونه ­هایی از برخی کانی­ها و سنگ های معدنی موجود در زنجان سال 73 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.