به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان زنجان از حیث بهبود فضای کسب و کار نیز رتبه دوم را در کشور از آن خود کرده است به این معنا که فضای مناسبی در استان برای فعالیت های کسب و کار وجود دارد.
حقیقی اتباط با مردم و گروهها و اقشار مختلف جامعه را از جنبه های مثبت علمکرد خود طی 3 ماه فعالیت خود در استان برشمرد و ادامه داد: امروز تنها استان در کشور هستیم که قیمت مرغ در آن بر اساس موصوبه ستاد تنظیم بازار در نرخ 11 هزار و 500 تومان ثابت مانده است.
وی از توزیع روزانه 801 هزار تن گوشت مرغ گرم در بازار استان خبر داد و افزود: به شرط یکسان شدن قیمت گوشت مرغ در کشور ، رعایت انصاف از سوی تولید کنندگان و توزیع کنندگان و مشارکت مردم، نرخ 11 هزار و 500 تومان برای گوشت مرغ در استان حفظ می شود.
استاندار زنجان به مشخص شدن نقشه راه و عمل بر اساس آن نقشه در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا 40 پروژه شاخص از بین طرح های عمرانی برای تکمیل انتخاب شده است که به سرانجام رسیدن آنها نیازمند 5 هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار است.
وی به انتقال مالیات 39 شرکت فعال زنجان از تهران به این استان خبر داد و گفت: زنجان با 250 میلیارد تومان رتبه نخست را در دریافت مالیات در کشور دارد و این موضوع البته منحصر به واحدهای فعال تولیدی در داخل استان نیست بلکه با پی گیری های انجام شده با انتقال شرکت های فعال در استان که دفترشان به تهران انتقال داده بودند و مالیات خود را نیز در آنجا پرداخت می کردند، میزان مالیات وصول شده در استان افزایش یافته است.

** یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای سال 98در زنجان تعریف شده است
حقیقی با بیان اینکه برای سال آینده یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در استان زنجان تعریف شده است، افزود: قرار است از محل این سرمایه گذاری ها، 6 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
وی به لزوم ایجاد و تکمیل زنجیره تولید دراستان تاکید کرد و گفت: باید با اتخاذ تدابیری مانع خام فروشی در استان شویم.
وی از اختصاص یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات اشتغال برای حفظ و ایجاد 36 هزار فرصت شغلی در استان خبر داد و اظهار داشت: سال آینده برای حفظ و ایجاد اشتغال در استان باید طراحی های مناسبی داشته باشیم.
وی گفت: برای سال جاری صادرات کالا به ارزش 500 میلیون دلار در استان پیش بینی شده بود که 455 میلیارد دلار ارز این پیش بینی محقق شد.

** احداث 50 کیلومتر بزرگراه سال آینده در زنجان
استاندار زنجان به سهم کم این استان از بزرگراههای کشور اشاره کرد و افزود: میزان ترافیک ماشینهای سنگین در استان 2.4 درصد است که این به معنای آن است که دست کم 2 درصد بزرگ راههای کشور به طول 320 کیلیومتر، باید در محدوده زنجان باشد در حالی که این رقم هم اکنون 80 کیلومتر است.
حقیقی با بیان اینکه سال آینده احداث 50 کیلومتر بزرگ راه در استان در دست اقدام قرار می گیرد، افزود: توسعه راه هایی ارتباطی استان نه فقط برای زنجان که برای استان های همجوار نیز پیامدهای مثبتی در پی خواهد داشت.

**زمینهای کشاورزی زنجان سند دار می شوند
استاندار زنجان از عملیات سند دار کردن زمینهای کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: تا کنون برای 270 هزار از اراضی استان طرح کاداستر انجام شده است.
وی به سهم 37 درصدی بخش کشاورزی در اشتغال استان اشاره کرد و افزود: این در حالی است که میانگین اشتغال در این بخش، 18 درصد است.
حقیقی اظهار داشت: باید برای ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی استان برنامه ریزی شود.

** برابر تبلیغات زودهنگام انتخاباتی اقدام قانونی خواهد شد
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: باد زمینه اعتماد سازی، قانونمداری و افزایش مشارکت مردمن در انتخابات را با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها ارتقا دهیم.
وی به لزوم پرهیز از تبلیغات زود هنگام انتخاباتی تاکید کرد و افزود: اگر نامزدها در این خصوص رعایت نکنند، اقدام قانونی انجام می شود.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل و ارتباط خوب مدیریت استان با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاههای اجرایی باید از بین افراد چابک و از خودگذشته انتخاب شوند.
وی از تشکیل ستادی بر عملیاتی کردن فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب در استان خبر داد و افزود: در این ستاد نمایندگانی از همه اقشار و جوانان حضور دارند.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.