به گزارش ایرنا، خدابخش مرادی نافچی روز یکشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت زنجان گفت: آموزش به عنوان یکی از ارکان مهم در جامعه محسوب می شود و باید این موضوع را در اولویت های برنامه ریزی قرار داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: آمار صحیح در حوزه موالید با همکاری بین بخشی از دهیار گرفته تا فرماندار هر شهر و سایر اداره های مرتبط با دستگاه متولی به دست می آید، لذا این اختلاف آماری بین اداره ها قابل قبول نیست و باید یکسان سازی شود.
مرادی خاطرنشان کرد: همه ما باید از کلی گویی بپرهیزیم و موضوعات و تصمیمات را جزئی، بومی و با توجه به مناسبات منطقه ای اجرایی کنیم، چون فرهنگ و اجتماع هر استانی با سایر جاها متفاوت است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اظهار داشت: توسعه استان بدون جمعیت فعال و اثربخش محقق نمی شود و نداشتن آمار دقیق می تواند یک نقیصه در برنامه ریزی ها به وجود بیاورد.
مرادی تصریح کرد: باید دید کدام بخش از وظایف این شورا مغفول مانده تا به آن قسمت تمرکز بیشتری داشته و تصمیم گیری ها در راستای مرتفع کردن این خلاها انجام گیرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه گفت: زنگ خطر کاهش موالید استان به صدا درآمده و از 22هزار و 140 واقعه ولادت در سال 94 به بیش از 19 هزار واقعه رسیده است.
صائینی اظهار داشت: این موضوع مهم باید بررسی و علت های آن احصا شود و مسئولان استان برای حل این مشکل تصمیم گیری کنند.
وی تاکید کرد: در حوزه شهری استان از هر چهار ازدواج یکی منجر به طلاق می شود که آمار نگران کننده ای است و یکی از اصلی ترین دلایل کاهش موالید نیز به شمار می رود.
صائینی گفت: درصد بالایی از مادرانی که فرزندآوری دارند نیز بالای 35 سال است که همین موضوع عواقب نامطلوبی روی فرزند و مادر دارد و این به مرور تبدیل به یک آسیب اجتماعی خواهد شد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.