محمدباقر حاج کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی به مصرف کننده و حفظ سلامت عمومی مردم طرح تشدید نظارت ویژه نوروز از شنبه/25 اسفند/ در استان زنجان آغاز شد و تا 14 فروردین 98 فعال خواهند بود.
به گفته وی، این اکیپ ها مشتکیل از دامپزشک و کاردان دامپزشک در هشت شهرستان استان از هشت صبح تا 20 شب در 2 نوبت فعال شده اند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: علاوه بر شهرستان ها، در مرکز استان نیز اکیپ نظارتی فعال هستند.
حاج کاظمی تاکید کرد: مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، مورد را جهت بررسی با سامانه 1512 به همه شبکه های دامپزشکی مستقر در شهرستان‌های استان زنجان اطلاع دهند.
وی، عدم رعایت موازین بهداشتی درنگهداری، عرضه فرآورده های تاریخ مصرف گذشته و فاسد خام دامی اعم از گوشت قرمز و سفید، ماهی، تخم مرغ را از جمله موراد غیر بهداشتی برشمرد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در برخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیر مجاز می کنند که این نیز تخلف بهداشتی است.
حاج کاظمی یادآوری کرد: قطعه بندی هایی با این روش، بدون شناسنامه و بدون نظارت دامپزشکی انجام می شود و در صورت مشاهده توسط بازرسان دامپزشکی موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.
وی اضافه کرد: این اکیپ ها روزانه گشت ها مشترکی نیزبا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، بیش از یکهزار و 800 واحد تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های مواد خام دامی در استان زنجان فعال هستند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.