محمود علیمحمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هدف از برگزاری این جشنواره هنری شکوفا ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری و انتقال پیام هنرمندان استان، ارج نهادن به فرهنگ و هنر بومی، آئین‌ها و سنت‌های مناطق مختلف استان، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ارتقا و ایجاد ارتباط بین هنرمندان و فعالان رشته هنرهای تجسمی در استان، شناسایی و معرفی فعالان و هنرمندان رشته هنرهای تجسمی استان است.
وی ادامه داد: این جشنواره در 6 رشته شامل طراحی «زغال، آب مرکب، مداد، قلم فلزی»، نقاشی «مداد رنگی، آبرنگ، پاستل، رنگ روغن، آکرولیک، اکولین، گواش »، پوستر «دستی و دیجیتالی»، تصویرسازی «دستی و دیجیتالی، مدادرنگی، آبرنگ، پاستل، رنگ روغن، آکرولیک، اکولین، گواش»، کاریکاتور «دستی و دیجیتالی»، عکاسی «موبایلی و دوربین حرفه‌ای» برگزار می‌شود.
علیمحمدی اظهار داشت: موضوعات جشنواره نیز شامل سنت‌ها و آیین‌های بهار و نوروز در شهر من یعنی در محدوده استان زنجان، استقبال از بهار و نوروز در شهر، آئین‌های بومی مناطق مختلف، خانه تکانی، خرید عید، هفت سین، چهارشنبه سوری، دید و بازدیدهای نوروزی، مراسم سیزده بدر و بازی‌های بومی و محلی است.
وی افزود: محور دیگر جشنواره مربوط به شکوفایی از نگاه هنرمندان است که در قالب بازنمایی هنرمندانه و نگاه نو در خلق آثار هنری با توجه به نقش مایه‌های فرهنگی و هنری ایران در این بخش آثار مربوط دریافت خواهد شد.
علیمحمدی ادامه داد: سفرهای نوروزی در شهر من نیز محور دیگر مسابقه است که در با محوریت اماکن تاریخی و گردشگری، طبیعت بهاری، مسافران و جاذبه‌های گردشگری برگزار و آثار مربوط دریافت خواهد شد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به نفرات برگزیده اول تا سوم در هر رشته لوح تقدیر و جوایز نفیسی اهدا و به تمامی راه یافتگان جشنواره و نمایشگاه گواهی شرکت اهدا خواهد شد.
وی افزود: هر هنرمند می‌تواند حداکثر با هفت اثر در هر رشته هنری و در هر 6 رشته هنری شرکت کند.
علیمحمدی اظهار با بیان اینکه مهلت ارسال آثار برای مرحله نخست داوری20 فروردین ماه 1398 است، افزود: زمان برگزاری افتتاحیه نمایشگاه و اهدای جوایز برگزیدگان 12 اردیبهشت‌ماه خواهد بود.
وی اضافه کرد: همه آثار در مرحله نخست از طریق ایمیل جشنواره به farakha.eshraghabhar@yahoo.com دریافت می شود.
علیمحمدی با بیان اینکه محل دریافت آثار پذیرفته شده برای نمایشگاه ابهر، دفتر انجمن هنرهای تجسمی واقع در فرهنگسرای نور این شهرستان است، گفت: در شهر زنجان و سایر شهرستان‌ها نیز دفاتر انجمن هنرهای تجسمی مستقر در فرهنگسراها آماده دریافت آثار هستند.
6085/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.