هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی 11 ماهه امسال با همت خیران و کمک های مردمی هفت میلیارد و 763 میلیون تومان از طریق 25مرکز نیکوکاری استان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع ‌شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس یک میلیارد و 500 میلیون تومان از میزان کمک‌های جمع ‌آوری‌شده به‌صورت نقدی و مابقی آن به‌صورت کالایی است که از طریق این مراکز به نیازمندان همان محل پرداخت شده است.
این مسئول ادامه داد: کمیته امداد استان، هیچ‌گونه دخالتی در نحوه توزیع کمک‌های جمع‌آوری ‌شده در مراکز نیکوکاری نداشته و فقط نقش نظارتی دارد و از طرفی فعالیت این مراکز با مدیریت مردم و خیران، با محوریت مساجد و زیر نظر این نهاد انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان ادامه داد: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم نقش موثری در تسریع کمک به نیازمندان و محرومان جامعه دارد.
به گفته این مسئول، از مجموع 25 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و نظارت کمیته امداد در استان، پنج مرکز نیکوکاری در شهرستانهای خدابنده، 2 مرکز ابهر، زنجان و یک مرکز نیز در تیپ 216زرهی زنجان در ایام الله دهه مبارک به این مراکز افزوده شده است.
صفری افزود: هدف از ایجاد این مراکز ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان نیکوکاری و هم افزایی در اقدامات نیکوکارانه بوده و در این میان بهره‌گیری از حضور، تخصص و مهارت خیران، تشکیل شبکه‌های محلی، صنفی و تخصصی، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین نیازهای نیازمندان و توانمندی مردم از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری است.
وی خاطرنشان کرد: واگذاری کارها به مردم با محوریت مساجد و رویکرد فقرزدایی موجب بالا رفتن نرخ شتاب خدمات‌رسانی به نیازمندان و کاهش مراجعات به کمیته امداد می شود.
به گزارش ایرنا، 28 هزار 318 خانوار با جمعیت 54 هزار و 980 نفر از خدمات این نهاد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان بهره مند هستند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.