دکتر اصغر جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از مجموع پایگاه های مستقر در استان 17 پایگاه فوریت پزشکی در بخش شهری و 37 پایگاه نیز در بخش جاده‌ای فعالیت خواهند داشت و همچنین آمبولانس‌ها نیز در کنار جاده‌ها خدمات رسانی می کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به وقوع بیشتر تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهرها تمهیدات لازم برای پوشش مناسب در مبادی ورودی و خروجی شهرها از جمله وجود ذخیره تجهیزات مصرفی، دارو و لوازم مورد نیاز در پایگاه های اورژانس 115در نظر گرفته شده است.
این مسئول ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها، پرسنل اورژانس برای کاهش زمان رسیدن به محل حادثه و موارد اورژانسی احتمالی و همراهی با مسافران همه روزه از ساعت 9تا12 و 16تا 20 در کنار جاده ها مستقر هستند.
وی اضافه کرد: میانگین زمان حضور اورژانس در حوادث جاده ای استان 12 دقیقه و در مناطق شهری 6 دقیقه اعلام شده است.
جعفری افزود: در این طرح 400 نفر از پرسنل مجرب اورژانس استان مشارکت دارند و اورژانس 115 نیز آماده ارائه خدمات پیش بیمارستانی به مسافران و هم استانی ها هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد 10 ایستگاه سلامت نیز در مسیرهای پرتردد جاده های سطح استان برای ارائه خدمات اورژانسی و سلامت از قبیل کنترل فشار خون، کنترل قند خون، راهنمایی و آموزش مسافران نوروزی مستقر شده و از امروز/شنبه/ به مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، طرح امداد نوروزی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی این استان 25 اسفند آغاز شده است و تا 17 فروردین سال 98 ادامه خواهد داشت.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.