داود کارگرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس قانون و تذکرهای داده شده به واحدها، 55 پروانه تاکنون تعلیق شده است و در صورت تکرار پروانه آنها باطل خواهد شد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به لزوم دریافت علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی استان زنجان گفت: در این مدت حدود 90 پروانه جدید صادر و 238 پروانه نیز تمدید شده است.
کارگرزاده با اشاره به اینکه تعداد کل پروانه های معتبر به طور اجباری 515 فقره بوده خاطرنشان کرد: حدود 80 فقره هم پروانه تشویقی معتبر است، البته این تعداد پروانه همواره در حال تغییر می باشد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه حدود 85 درصد محصولات تولیدی این استان، با استانداردهای ملی مطابقت دارد، گفت: طی این مدت، تعداد 2هزار و 348 آزمون بر روی نمونه های واحدهای تولیدی این استان، انجام شده است.
کارگرزاده با اشاره به اینکه از این تعداد 2هزار و 191 مورد مطابق با استانداردهای ملی مربوطه بود، تاکید کرد: 420 مورد هم مغایر با استانداردها تشخیص داده شد.
وی افزود: نیازمند همراهی رسانه ها برای بهتر جاافتادن مفهوم استاندارد در زندگی های امروزی هستیم، اگر فرهنگ سازی در این حوزه به نحو مطلوب انجام شود سطح کیفیت زندگی ها نیز بهتر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، علامت استاندارد نشان دهنده کالای تولیدی است که حداقل کیفیت مورد انتظار را دارد و می تواند نیاز خریدار را تامین کند.
شرکت های بازرسی مورد تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران، طی سال گذشته تعداد پنج هزار و 236 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان، انجام دادند.
6085/3216
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.