محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 11 ماهه گذشته از سالجاری 41 هزار و 656 راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های این استان ذبح شد که بیشترین آن با 16 هزار و 693 راس گاو و گوساله بود.
به گفته وی، از این تعداد ذبح دام در کشتارگاه ها 30 هزار و 143 کیلوگرم نیز گوشت غیربهداشتی ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: چهار میلیون و 409 هزار و 430 کیلوگرم گوشت سالم و بهداشتی برای مصرف شهروندان وارد مراکز عرضه در استان شده است.
حاج کاظمی اظهارداشت: 11 ماهه گذشته از سالجاری 22 هزار و 61 دفعه از کشتارگاه ها، مراکز تولید، نگهداری، عرضه و خودرو های حمل فرآورده های خام دامی بازدید شده است.
وی یادآورشد: مصرف کنندگان در استفاده از فراوده‌های خام دامی اطمینان خاطر داشته باشند، چرا که کشتاردام و طیور با نظارت ناظران و ذابحان شرعی انجام می شود و دامپزشکی استان زنجان هم نظارتی مستقیم بر کشتارها دارد.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: به منظور جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه از طریق کشتار غیر مجاز دام، بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان زنجان به صورت مداوم نسبت به بازرسی از مراکز عرضه فرآورده خام دامی فعالیت دارند.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی از فرآورده های خام دامی بدون هیچ اغماضی نسبت به تشکیل پرونده و معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی طبق ضوابط بهداشتی اقدام می شود.
وی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره های دامپزشکی استان گزارش دهند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: به محض دریافت هر گونه شکایت و گزارش تخلفات از مراکز بیان شده غیر از ساعت اداری اکیپ های سیار برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.
حاج کاظمی از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره 1512 تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.
به گزارش ایرنا، از ابتدی سالجاری تاکنون 77 پرونده تخلف به مراجع قضایی زنجان ارسال شده که این میزان تخلف در مدت مشابه سال قبل 55 مورد بود.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.