به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در نشست توجیهی بازرسان نظارت بر کالا و خدمات طرح تشدید بازرسی شب عید تصریح کرد: با تخلفات باید برخورد شود اما بازرسان نیز از درگیری با اصناف جلوگیری کنند و فقط گزارش تخلفات را در قالب فرم مشخصی ارائه دهند تا پیگیری و برخورد لازم بر اساس گزارش بازرسان از سوی دستگاه های مربوطه صورت پذیرد البته اصناف منصف هم باید مورد تقدیر قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: دشمن، نهایت فشار را وارد می کند تا کشور ما را فلج نشان دهد و امروز بیشترین فشار در حوزه اقتصادی است.
حقیقی با بیان اینکه همه ما سرباز کشور هستیم، افزود: سرباز باید به گونه ای عمل کند تا در وضعیت فعلی، انصاف رعایت شود و اقلام به دست مصرف کنندگان واقعی برسد.
استاندار زنجان گفت: امروز شرایط به گونه ای است که تعداد بازرسان موجود کافی نیست و نمی توان به هدف مورد نظر دست یافت لذا از همکاران سایر دستگاه ها که انگیزه و علاقه لازم برای این کار دارند استفاده می شود تا نظارت و بازرسی حداکثری را پوشش دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: حدود 3 ماه است که به واسطه همکاری تمام دستگاه ها و سازمان های مرتبط تا امروز توانسته ایم قیمت مرغ گرم در استان زنجان را در نرخ 115 هزار ریال ثابت نگه داریم.
وی خاطرنشان کرد: متوسط مصرف مرغ به ازای هر نفر در استان زنجان در سال گذشته 25 کیلوگرم بوده که امسال به 30 کیلوگرم رسیده است.
حقیقی تصریح کرد: با فرض سرانه مصرف 30 کیلوگرم باید روزی 27 تن توزیع شود در حالی که در این مدت روزانه بیش از 40 تن مرغ گرم در سطح استان توزیع شده ولی باز هم از میزان صف ها کاسته نشده است.
وی ادامه داد: این شرایط نشان می دهد که مرغدار، کشتارگاه، توزیع کننده و حتی مصرف کننده نیز باید انصاف را رعایت کند.
استاندار زنجان تاکید کرد: کمیته ای متشکل از معاونت اقتصادی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره کل اطلاعات استان روزانه گزارش بازرسان را بررسی کنند.
وی در خصوص دو نرخی شدن قیمت مرغ گرم گفت: توزیع مرغ گرم به نرخ 115 هزار ریال طبق روال گذشته ادامه دارد اما به دلیل نزدیکی ایام عید نوروز، ورود مسافران و افزایش مصرف رستوران ها از امروز در تعدادی از فروشگاه های مشخص، مرغ به قیمتی کمتر از کف قیمت سایر استان ها توزیع می شود تا دغدغه ای در این خصوص نباشد.

** 105 بازرس در فرآیند نظارتی، فعال هستند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه با احتساب بازرسان این سازمان، بازرسان اتاق اصناف، دهیاران و هلال احمر در مجموع 61 بازرس طی هفته های گذشته فعالیت می کردند، گفت: به دستور استاندار زنجان و طی مکاتبه با دستگاه های اجرایی تقاضا شد که هر کدام یک نیروی موثر معرفی کنند و اکنون 105 بازرس در فرآیند نظارتی بر توزیع و عرضه مرغ گرم به دلیل تفاوت قیمت 40 هزار ریالی با سایر استان ها فعال هستند.
ناصر فغفوری خاطرنشان کرد: بازرسان ثابت در محل کشتارگاه ها و در زمان حمل و در محل عرضه مرغ گرم نیز حضور دارند.
وی با بیان اینکه به دلیل حجم زیاد تقاضا مرغهای توزیع شده در 2 تا 3 ساعت تمام می شد، افزود: به این دلیل در ستاد تنظیم بازار استان تصمیم گرفته شد مرغ تعادلی به قیمت 150 هزار ریال از امروز در فروشگاه های مشخص توزیع شود.
فغفوری با بیان اینکه فروشگاه های مرغ تعدالی با نصب بنر مشخص شده اند، تصریح کرد: این روش سبب شده قطعه بندی، کاهش یافته و نارضایتی ها از قیمت بالای قطعه بندی به نرخ 250 هزار ریال کم شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با بیان اینکه طرح های نظارتی همه ساله با توجه به افزایش تقاضا در آستانه نوروز اجرا می شد، گفت: امسال بنا به دستور استاندار، تعداد گشت ها را گسترش و نفرات را افزایش دادیم.
اسماعیل مسلمی اظهار داشت: متاسفانه طی 10 روز گذشته وضعیت مرغ، تمام فعالیت های این معاونت را تحت شعاع قرار داد تا بتوانیم نرخ آن را در 115 هزار ریال ثابت نگه داریم و به دست مصرف کننده واقعی برسد.
وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت بازرسان می توانیم علاوه بر توزیع مرغ در توزیع میوه شب عید و خدمات سفر در ایام تعطیلات نیز بهره ببریم.
نماینده اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز گفت: این دستگاه، صلاحیت رسیدگی به تخلفات حوزه های مختلف مانند کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز را داشته و پرونده های تشکیل شده، منتهی به صدور حکم در تعزیرات می شود.
وی افزود: پرونده های تخلف اصناف استان نیز با گزارش های بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و در قالب وظایف این اداره کل قابل رسیدگی است.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.