به گزارش ایرنا، نام جمهوری اسلامی و اعتلای آن در دنیای امروز، به برکت خون پاک و مطهر شهیدانی است که با حرکت در مسیر ولایت و تشخیص دقیق و صحیح ضرورت حضور در صحنه، تا پای جان در مقابل زور مداران ایستادند و نقش ماندگاری را از جوانمردی خود در پهنه تاریخ به یادگار گذاشتند.
وصف مقام شهید در قالب الفاظ نمی گنجد و ارزشمندی و محبوبیت مقام شهیدان به سبب وارستگی آنان و معامله همه هستی خود با خدایشان بود، معامله ای پرسود که طرف مقابل، خودِ خدا و ثمن آن بهشت رضوان الهی بود و اوج کمال را در کلام آنها و وصایای شان می توان دید.
شهدا آسمانیانی شاهد بر زمینیان هستند که با تاسی به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با خون خود درخت تنومند اسلام را زندگی بخشیده و در آسمان روحانی ماوا گرفتند؛ افلاکیانی که نزد سفره بی کران خداوندی تا ابد از نعمتهای الهی متنعم شدند، حیات جاودان دارند و جامعه نیز از درخشندگی پرتو حیات آنان، زنده و پویاست.
تکریم و تعظیم شهدا و عمل به وصایای آنان، نشانه احساس مسئولیت در قبال خون آنان است که با تکریم خانواده های معظم آنان، تداوم می یابد و به یقین، انجام تکلیف در برابر خون مطهر شهیدان و درد جراحت جانبازان، مصداق عمل صالح، سبب نزول برکات در جامعه و گره گشایی شهدا از ما زمینیان خواهد بود.
در سال 1358 با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت ارائه خدمات به خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و انجام امور فرهنگی با موضوعات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به فرمان امام خمینی (ره) این روز را روز ملی شهدا نامگذاری کرده و با تاسیس بنیاد شهید این موضوع به این بنیاد اختصاص یافت و هرساله با گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهدا سعی می شود که از ایثار و از خود گذشتگی شهدای والا مقام تقدیر شود هرچند که هیچ تقدیری نمی تواند پاسخگوی ایثار و فداکاری این انسانهای بزرگ باشد.
شهدا شناسنامه پرافتخار این مرز و بوم محسوب می شوند و با گرامیداشت و زنده نگه داشتن این روز می توانیم کمی از آلام فقدان این عزیزان را برای خانواده هایشان کمتر کنیم و ارج دادن به شهدا راهی است جهت ادامه مسیر این ایثارگران و مطمئنا جوانان و نسل جوان ما با الگوبرداری از شهدا راه را برای ادامه مسیر آنان فراهم خواهند کرد.

** اقتدار و امنیت ایران اسلامی به برکت خون شهدا است
امام جمعه شهرستان طارم در گرامیداشت روز شهدا و در مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر شاهد و ایثارگر شهرستان طارم گفت: به برکت رشادت ها و ایثارگری های شهدا در هشت سال دفاع مقدس است که امروز ایران در دنیا حرفی برای گفتن دارد، امنیت در کشور برقرار و عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا طنین انداز شده است.
حجت الاسلام محمد صادقی پور ادامه راه شهدا را رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز هر آنچه انقلاب اسلامی دارد و در زمینه‌های مختلف به توسعه و پیشرفت دست یافته به برکت خون پاک شهدا است و اگر می خواهیم در آینده نیز در مسیر پیشرفت قرار بگیریم باید راه و پیام شهیدان را سرلوحه امور قرار دهیم.
خطیب جمعه شهرستان طارم مردم این شهرستان را ولایی و انقلابی توصیف کرد و افزود: تعداد 137 شهید، 160 جانباز و 22 آزاده شهرستان طارم نشان می دهد که این شهرستان نیز همانند سایر نقاط کشور سهم بسزایی در به ثمر رسیدن اهداف والای انقلاب اسلامی داشته است و تقدیر و تجلیل از ایثارگران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران یک وظیفه و احساس مسئولیت در قبال رشادت های بی همتای این بزرگمردان تاریخ اسلام است.
وی یادآور شد: تجلیل ها و تقدیرهایی که امروز از این عزیزان انجام می شود یک امر دنیوی است و پاداش اصلی شهدا، ایثارگران در راه خدا و خانواده هایشان را خود خواهد داد، چرا که خداوند پاداش فراوانش را برای شهیدان، ایثارگران و نیکوکاران در جهان آخرت آماده کرده است.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نیز در این مراسم با تقدیر از خانواده های شهدا و ایثارگران طارم اظهار داشت: خانواده های شهدا و ایثارگران مایۀ افتخار همه ملت ایران هستند چرا که با نثار عزیزان خود در راه دفاع از کشور کار بسیار بزرگی انجام دادند.
سهراب اکبری، بازدید از خانواده های شهدا و ایثارگران و بررسی مشکلات آنان را از وظایف اصلی این اداره برشمرد و افزود: در سال جاری و از آغاز دهه مبارک فجر تا امروز، در قالب طرح نهضت دیدار استانداری زنجان، از 100 درصد خانواده شهدا با حضور مسئولان اداره های شهرستان دیدار به عمل آمد.
غرس 137 نهال به نام و یاد 137 شهید شهرستان، تجلیل از 15 نفر دانش آموز ممتاز شاهد و ایثارگر، عیادت از والدین شهدا بستری در منزل به همراه پزشک معتمد بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعویض پرچم مزار شهدای کل شهرستان، نصب تصاویر شهدای شهر آب بر در سطح شهر با همکاری شهرداری، گل باران مزار شهدا همزمان با سراسر کشور از دیگر برنامه هایی اجرایی گرامیداشت روز شهدا بود که رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان طارم به آنها اشاره کرد.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.