ابوالفضل عباسچیان روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به استناد ماده 103 قانون محاسبات عمومی کشور و سایر تکالیف قانونی، دستگاه‌هایی که به نحوی، اعتباراتی از محل بودجه عمومی کشور دریافت می‌کنند باید نتیجه را پس از هزینه‌کرد در قالب تفریغ بودجه سالانه به این اداره کل ارسال کنند.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز پس از جمع‌بندی صورت‌های مالی اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی، اقدام به حسابرسی اولیه و ثبت در سامانه سماد کرده و صورتحساب نهایی را به وزارت متبوع ارسال می‌کند.
عباسچیان افزود: بر اساس همین ماده، وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز مکلف است یک نسخه از جمع‌بندی تفریغ بودجه سال قبل کل کشور را تا پایان آذر سال بعد به دیوان محاسبات کشور و یک نسخه نیز به هیات وزیران ابلاغ کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه هر سال از 5 تا 7 استان برتر تقدیر می‌شود گفت: زنجان، همواره جزء استان‌هایی بوده که در موعد مقرر اقدام به ارسال صورتحساب کرده و امسال نیز توانست رتبه بهتری نسبت به سال‌های گذشته کسب کند.
وی تصریح کرد: استان‌ها بر اساس شاخص‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در اعتبارات به 3 گروه، تقسیم‌بندی می‌شوند که زنجان جزء استان‌های گروه 2 بوده و استان‌های همتراز زنجان نتوانسته‌اند این عنوان را کسب کنند.
عباسچیان با بیان اینکه مهلت ارائه صورت‌های مالی برای دستگاه‌های استانی تا پایان مهر هر سال است، گفت: ملاک، دریافت صورتحساب‌های مالی است و دستگاه‌ها در این زمینه تفاوتی ندارند و حتی اگر یک دستگاه نیز صورت‌های مالی را به‌موقع ارسال نکند صورتحساب استان، ناقص خواهد بود که برای جلوگیری از این موضوع، کارشناسان این اداره کل راهنمایی لازم را به دستگاه‌های مختلف انجام می‌دهند.
این مسئول تصریح کرد: گزارش تفریغ بودجه کشور که رئیس جمهوری از آن دفاع می‌کند از دل صورتحساب‌های استانی بیرون آمده و بر اساس آن برای بودجه سال آینده، تصمیم‌گیری می‌شود.
وی افزود: این کار علاوه بر شفافیت مالی، راهی برای آینده را نشان داده و نوعی تصمیم‌گیری برای سال بعد است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در خصوص تقدیر از دستگاه‌های استانی که صورتحساب‌های خود را به‌موقع ارسال می‌کنند گفت: هر سال در روز حسابدار از حسابداران دستگاه‌های اجرایی که عملکرد مطلوبی داشته‌اند تقدیر می‌شود.
به گزارش ایرنا، معاون نظارت مالی وزیر و خزانه‌دار کل کشور با اهدای لوح تقدیر از عملکرد اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در ارائه به موقع صورتحساب عملکرد بودجه سال 1396 دستگاه‌های اجرایی مستقر در استان و پیاده‎سازی نظام حسابداری بخش عمومی (تعهدی) که سبب ارتقای عملکرد اداره‌کل نسبت به سال قبل شد، تقدیر و تشکر کرد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.