به گزارش ایرنا، سید مسعود حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام با هدف سرعت خدمت‌رسانی به جامعه هدف و کاستن از هزینه‌های مراجعه حضوری مددجویان به ادارات کمیته امداد استان زنجان انجام گرفته که دستاوردهای بسیار خوبی دارد.
وی اظهار داشت: فاصله زیاد مددجویان تا نزدیک‌ترین دفتر این نهاد به‌ویژه در مناطق روستایی مشکلات زیادی را برای این نیازمندان ایجاد کرده بود که با توجه به ضریب نفوذ مناسب خدمات اینترنتی در روستاها، راه‌اندازی سامانه .emdad.ir از 14 اسفند کمک شایانی به کاهش مراجعه حضوری هزینه‌های نیازمندان و همچنین افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات به آن‌ها می‌کند.
این مسئول ادامه داد: تعمیر و بازسازی مسکن، انشعابات، تسهیلات شهرداری، خدمات دانشجویی، کمک به هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج، خدمات نظام ‌وظیفه و تسهیلات بازگشت به روستا، خدماتی است که امکان ثبت درخواست برای آن‌ها در سامانه مذکور فراهم‌شده است.
حسینی افزود: مددجویان برای ورود به این سامانه از کد ملی و شماره شناسنامه به‌عنوان نام کاربری و رمز عبور استفاده می‌کنند، وسامانه به‌صورت هوشمند و بر اساس شرایط اختصاصی مددجو و دستورالعمل‌های قانونی، خدماتی که امکان ارائه آن وجود دارد را مشخص می‌کند و درخواست‌های ثبت‌شده در سامانه حداکثر درمدت یک ساعت به مددکاران مربوط ارسال می‌شود.
این مسئول، همچنین از امکان مشاهده مراحل رسیدگی به درخواست مددجویان از طریق سامانه خبر داد خاطرنشان کرد: مددجویان متقاضی خدمات غیر حضوری می توانند مراحل رسیدگی به درخواست خود را پیگیری و در صورت لزوم مدارک مورد نیاز را از طریق سامانه به مددکار خود ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، 28 هزار 318 خانوار با جمعیت 54 هزار و 980 نفر از خدمات این نهاد درقالب کمک معیشت بگیر وغیر کمک معیشت بگیردر استان بهره مند هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.