هادی نصرتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری تقریبا هر 45 روز یکبار سبد کالا به خانوارهای عضو نیازمند در این استان اعطا شده است.
وی اظهار داشت: میزان ریالی این کمک برای سبد ویژه عید نوروز بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال است و میزان عیدی سالانه برای هر نفر هنوز معین نشده است، اما سال گذشته برای هر عضو یک میلیون ریال عیدی پرداخت شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در این سبد ویژه 15 قلم جنس توزیع خواهد شد که گوشت گوساله، گوشت مرغ برای هر عضو یک عدد، کنسرو ماهی، رب، روغن، قند، شکر، برنج، ماکارونی و کره از جمله این کالاها می باشد.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان زنجان با بیان اینکه کمک های این انجمن در قالب حمایت نقدی و غیرنقدی است، یادآور شد: این کمک ها در حوزه های مختلف از جمله کمک هزینه تحصیلات برای خانواده و خود مددجو، سبد غذایی، درمان و بهداشت، هزینه گردیده است.
نصرتی خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات رهن، اجاره مسکن، خرید سمعک، دندان مصنوعی، کمک هزینه ازدواج، عینک مددجویان و مقداری از داروها از دیگر زمینه های هزینه شده برای خانواده مددجویان است.
به گزارش ایرنا، انجمن حمایت از زندانیان زنجان در دهه 40 تاسیس شده است و هم اکنون سرپرست 80 درصد از خانواده هایی است که زیر پوشش این انجمن قرار دارند و سرپرست آنها به جرم موادمخدر و سرقت در زندان به سر می برند.
حداقل مبلغ هزینه سبد کالا به خانواده تک نفره یک میلیون ریال و حداکثر حدود چهارمیلیون ریال برای خانواده های بالای پنج نفر است.
این انجمن طی یکسال گذشته، در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی 15 میلیارد و 600 میلیون ریال به خانواده زندانیان، کمک کرده است که از این مبلغ 600 میلیون ریال در حوزه درمان و بهداشت هزینه شده است.
در مهر ماه امسال از 420 فرزند دانش آموز زندانیان استان حمایت شد که از این تعداد 260 نفر در دوره ابتدایی، 160 نفر در دوره متوسطه و 12 نفر نیز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.