به گزارش ایرنا، مریم پور حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خانواده در اقدامی خیرخواهانه اعضای بدن بیمار مرگ مغزی خود را به چهار بیمار نیازمند اهدا کردند.
وی افزود: این جوان 17 ساله فرزند دوم خانواده و اهل روستای جزلاندشت از توابع شهرستان طارم بود که بر اثر تصادف رانندگی در محور قزوین- زنجان دچار مرگ مغزی و به بیمارستان الغدیر ابهر منتقل شده بود.
هماهنگ کننده اهداء عضو بیمارستان سینا تهران اضافه کرد: بیمار چند روز در این بیمارستان بستری و تحت مراقبت های ویژه بود ولی بدلیل مرگ مغزی به زندگی باز نگشت.
این مسئول یادآور شد: پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم پزشکی متخصص و کسب رضایت از خانواده، بیمار به بیمارستان سینای تهران برای پیوند اعضا منتقل شد.
پورحسینی با تقدیر از مادر این بیمار مرگ مغزی که همسر خود را نیز در این سانحه رانندگی از دست داده بود و در تصمیمی سخت، راضی به اهدای اعضای بدن فرزند خود شد، گفت: قلب، کبد و هر 2 کلیه بدن این جوان طارمی، جان چهار بیمار را از مرگ نجات داد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
6085/9886
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.