به گزارش ایرنا، نعمت الله محمدی شامگاه شنبه در همایش سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی در سالن باهنر شهرستان ابهر، افزود: همه انسان ها پرورش یافته معلمان و دستگاه آموزش و پرورش هستند که مانند پدر و مادر شیوه و سبک زندگی را به افراد تعلیم داده و معلمان زندگی خود را وقف ارائه آموزش به جامعه کرده اند.
محمدی اظهار داشت: وقتی دستگاه آموزش و پرورش همه افراد جامعه را تکریم و پاس می دارد لازم است در جامعه جایگاه معلم و تعلیم و تربیت هم پاس داشته شود.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم جامعه اسلامی از آسیب های اجتماعی پاک و پویا باشد همچنین رهنمودها، آرمان انقلاب و رهبری اجرا شود باید توجه ویژه به آموزش و پرورش داشته باشیم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: آموزش و پرورش بعنوان متولی تعلیم و تربیت باید اخلاق را در جامعه نهادینه کند و امروزه متاسفانه برخی برخوردهای غیراخلاقی در آموزش و پرورش رخ می دهد که شاید برای عده ای خوشایند باشد اما برای جامعه فرهنگیان خوشایند نیست.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بر اساس منویات و تاکید رهبری یک دستگاه سیاسی نیست، بیان کرد: به تعلیم و تربیت به عنوان یک دستگاه سیاسی نگاه نمی کنیم و این نهاد دستگاهی است که باید فرزندان این مرز و بوم را تعلیم دهد، تا در آینده هر کسی با تفاوت های فردی به جایگاه خاص خود برسد.
محمدی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در آرامش کامل به همت 14 هزار و 500 معلم وظایف و رسالت اصلی خود را بر مبنای سند تحول بنیادین آن می پیماید تا در افق 1404 در منطقه رتبه اول تولید علمی، اخلاقی و مهارتی باشد.
امام جمعه ابهر نیز در این مراسم افزود: تا زمانی که انسان به جایگاه واقعی خود شناخت کامل پیدا نکند مسئله پرورش حل نخواهد شد.
حجت الاسلام جعفر رحیمی تصریح کرد: از آنجا که مسئله مهم پرورشی مربوط به انسان است بنابراین باید انسان شناسی خود را تقویت کنیم.
وی بیان کرد: اگر می خواهیم به کسی آموزش دهیم ابتدا باید خود سازی کنیم در غیر این صورت آموزش ما اثرگذار نخواهد بود.
رحیمی تاکید کرد: اثرگذاری معلم بسیار مهم تر از داشتن مدرک است بنابراین معلم و مربی تا زمانی که خودسازی نکرده و به آموزه های دینی و اسلامی عمل نکند نمی تواند بر دانش آموز تاثیرگذار باشد.
عباس عزیزخانی رئیس اداره آموزش و پرورش ابهر نیز در این همایش اظهار داشت: هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه و هدف اصلی علم نیز رسیدن به این مقصود است.
وی تصریح کرد: هدف جامعه این است که آموزش و پرورش از سیستم تک بعدی آموزش خارج شود و به سوی تعالی و رساندن دانش آموزان به جایگاه علمی، تربیتی، دینی، اخلاقی و سبک زندگی اسلامی بر اساس سند تحول عمل کند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از خانواده های شهدای نهاد تربیتی شهیدان الهیاری و سرداری تجلیل شد.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.