هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان کمک خیرین زنجانی بیش از 420 میلیارد ریال است و امیدواریم در روزهای انتهایی سال 97 کمک ها بیشتر شود.
وی اظهار داشت: پرداخت زکات به عنوان یک واجب شرعی به شمار می رود و وضعیت پرداخت زکات در استان نیز نسبت به سایر استان ها مطلوب است،امسال پرداخت زکات مردم زنجان 49 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
صفری با بیان اینکه تا کنون 118 درصد از برنامه پیش بینی شده سالانه تحقق یافته است، خاطرنشان کرد: امسال نزدیک 2هزار شغل ایجاد کرده ایم و بیش از 320 میلیارد ریال در بخش اشتغال مددجویان کمیته امداد هزینه کرده ایم.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به لزوم تمرکز روی توانمندسازی خانواده های نیازمند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مهارت آموزی و ارائه انواع تسهیلات که به خودکفایی خانواده منجر می شود، امسال بیش از 2هزار و 300 خانواده نیازمند خودکفا و توانمند شده اند.
صفری تصریح کرد: در واقع ایجاد اشتغال، جذب کمک های مردمی، آموزش در زمینه های مختلف و توانمند سازی خانواده ها از مهمترین راهبردهای کمیته امداد به شمار می رود و در همین راستا برنامه ریزی و اقدامات مورد نیاز در سطح کشوری و استانی انجام می شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: معتقدیم عرصه امدادگری در این کمیته میدان سخت کوشی و تلاش شبانه روزی است و باید مجاهدانه به ولی نعمتان خودمان خدمت رسانی نماییم.
وی با اشاره به آموزش فرش بافی به مددجویان، تاکید کرد: 916 تخته فرش توسط مهارت آموزان ما تولید و روانه بازار فروش شده است که 18 میلیارد ریال از محل فروش این فرش ها مددجویان درآمد کسب کرده اند.
صفری افزود: تاکنون بیش از 820 فقره کمک هزینه ازدواج پرداخت کرده ایم که در مجموع مبلغی در حدود 30 میلیارد ریال می شود، همچنین در حوزه مسکن نیز 70 میلیارد ریال کمک شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به ضرورت معیشت سالم خانواده ها اشاره و تاکید کرد: در این مدت 540 میلیارد ریال کمک هزینه معیشت به مددجویان پرداخت کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در استان بعد از سال ها برای دریافت جهیزیه و تسهیلات بانکی کسی پشت نوبت نیست و تمام درخواست ها به روز شده است.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری بیش از 60 درصد اشتغال ایجاد شده کمیته امداد از محل منابع اعتبارات تخصیص یافته در مناطق محروم و روستایی و مابقی در شهرها بوده است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.