به گزارش ایرنا، علی کاظمی روز شنبه در برنامه مطالبه اظهار داشت: طرح سپاس، سنت حسنه‌ای است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و مسئولان عالی‌رتبه کشور نیز به دیدار خانواده معظم شهدا رفته و این سنت را وظیفه خود می‌دانند.
وی خاطرنشان کرد: با حضور مدیران ارشد استان در دیدار با خانواده شهدا مسائل و دغدغه‌های این قشر از نزدیک مشاهده شده که در 22 اسفند همزمان با روز بزرگداشت شهدا از خانواده‌های معظم شهدا و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل خواهد شد.
کاظمی افزود: همکاران و مدیرانی که به دیدار خانواده شهدا می‌روند شرح حال و سرگذشت شهیدان را دریافت و در پرونده مخصوص آن خانوده ثبت می‌کنند.
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان از اجرای طرح پایش سلامت به‌صورت تخصصی در سطح کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه والدین شهدا و جانبازان به سالمندی رسیده‌اند، افراد صعب‌العلاج و زمین‌گیر جهت رضایتمندی جامعه هدف در اولویت این پایش طرح قرار دارند.
این مسئول تصریح کرد: مطالبات درمانی جامعه هدف در قالب بیمه تکمیلی تا پایان مه سال جاری از طریق بیمه دی پرداخت شده و مطالبات معوق نیز طی روزهای آتی تسویه می‌شود.
وی ساماندهی مزار شهدا را یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های بنیاد شهید خواند و گفت: یکسان‌سازی مزار شهدا در دهه‌های 70 و 80 انجام شده و امروز ساماندهی مزار شهدا تحت نظارت کارگروهی که رئیس آن معاون عمرانی استاندار است انجام می‌شود.
کاظمی با اشاره به برگزاری جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: این شورا دارای 6 کمیته بوده و تاکنون 163 هزار سند از خانواده شهدا در موزه آثار شهدای زنجان، نگهداری می‌شود.
وی با اشاره به خدمت‌رسانی بنیاد شهید استان به 50 هزار نفر جمعیت آماری اظهار داشت: استان زنجان، 7 هزار جانباز، 586 آزاده و 3 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 532 شهید معزز در ماه‌های اسفند به شهادت رسیده و این ماه، ارتباط خاصی با شهدا دارد.
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان گفت: قانون جامع خدمات ایثارگری تا سال 1393 به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شد که پس از آن به‌صورت رسمی توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد که بیش از 350 نوع خدمت به جامعه ایثارگری را شامل می‌شود و 20 وزارت‌خانه نیز علاوه بر بنیاد شهید در اجرای این قانون دخیل هستند.
وی تصریح کرد: مطالباتی مانند قرار گرفتن در سنین سالمندی جانبازان و والدین شهدا، نیاز به مراقبت‌های بهداشتی و پایش سلامت در اولویت بنیاد شهید بوده و ارتقای تحصیلی و اشتغال جامعه هدف نیز از دغدغه‌های مهم این نهاد انقلابی است.
کاظمی در خصوص نحوه احراز درصد جانبازی تصریح کرد: متولی احراز شهادت، بنیاد شهید است اما 7 گام برای احراز درصد جانبازی تعریف شده که تنها 2 گام آن مربوط به بنیاد شهید است و گام‌های بعدی در یگان‌ها وکمیسیون‌های مربوطه اقدام می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان با اشاره به امکان تشدید عوارض و جراحات جنگی گفت: این عوارض، قابل لحاظ در درصد جانبازی بوده و بر این اساس، جانبازان سرافراز هر 3 سال یک بار در کمیسیون‌های مربوطه حاضر شده و با ارائه جدیدترین مدارک پزشکی به درصد جانبازی ایشان افزوده می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: احراز درصد جانبازان بالای 50 درصد توسط بنیاد شهید کشور صورت می‌گیرد.
وی گفت: جانبازان زیر 25 درصد در سال‌های گذشته کارت شناسایی نداشتند که اکنون با انجام این مهم بیش از 4 هزار جانباز زیر 25 درصد در استان وجود دارد.
کاظمی افزود: بیش از 2 هزار و 600 نفر نیز جهت دریافت کارت جانبازی ثبت‌نام کرده و یک هزار و چهارصد کارت صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: از جا ماندگان این جامعه هدف نیز درخواست می‌شود جهت دریافت کارت جانبازی خود اقدام کنند.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.