به گزارش ایرنا، محمدرضا انصاری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مراکز دولتی در زنجان آموزش های خود را در چهار بخش خدماتی، کشاورزی، صنعتی و فرهنگ و هنر ارائه می دهد.
وی اظهار داشت: کل تعهد اداره کل در سالجاری 3 میلیون و 527 هزار نفرساعت تعیین شده بود که با تلاش همکاران تاکنون بیش از 100 درصد تعهدات سالانه این اداره کل عملیاتی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین آموزش ما در حوزه صنعت بوده است، خاطرنشان کرد: در این بخش 11,219 نفر دوره که 2میلیون و 58 هزار نفر ساعت می شوند، آموزش دیده و نیروها در اختیار کارگاه ها و واحدهای تولیدی جهت بهره مندی از این توان قرار گرفته اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان اضافه کرد: از این میزان آموزش یکهزار و 162 نفر دوره که 197 هزار نفر ساعت آموزش می شود برای بانوان و 10 هزار نفر دوره که 1میلیون و 861 هزار نفر ساعت آموزش می شود برای آقایان بوده است.
انصاری با اشاره به لزوم افزایش دوره های بخش خدماتی گفت: هم اکنون 7هزار و 500 نفر دوره به میزان بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش در بخش خدمات ارائه شده که 810 هزار نفر ساعت آموزش مختص بانوان و 237 هزار نفر ساعت نیز برای آقایان برگزار شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه استفاده از تمام ظرفیت های موجود توان آموزشی را افزایش داده و باعث پیشرفت خواهد شد، اظهار داشت: آموزش های این سازمان باید بازار محور باشد تا بتواند به نیازهای جامعه پاسخ دهد.
وی تاکید کرد: در بخش فرهنگ و هنر حدود 3هزار نفر دوره و بخش کشاورزی یکهزار و 200 نفر دوره برگزار کرده ایم که از این میزان 555 هزار نفر ساعت مختص بانوان و 160هزار نفر ساعت ویژه آقایان بوده است.
انصاری تصریح کرد: توجه به بالا بردن راندمان در بخش کشاورزی بیش از اینها باید در جامعه اهمیت داشته باشد، موضوعی که امروز در زمینه آموزش بخش کشاورزی باید قابل مشاهده باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: طی یازده ماه سالجاری در مجموع یک میلیون 563 هزار نفر ساعت آموزش برای بانوان و 2میلیون و 257 هزار نفر ساعت نیز برای آقایان کلاس و کارگاه های آموزشی برگزار کرده ایم.
به گزارش ایرنا، جهت ارتقای مهارت شغلی جوانان، آموزشگاه های آزاد در 2 سال گذشته برای بیش از 3 میلیون و 368 هزار نفر ساعت در این استان آموزش های مهارتی ارائه کرده اند.
آمار مراکز آزاد فعال در استان بیش از 155 آموزشگاه آزاد است، که 123 مرکز خواهران می باشد.
8068/3216
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.