به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز جمعه در دومین یادواره 450 شهید شهرستان خدابنده در استان زنجان و شهید مظفرعلی ذوالقدر (از شهدای فدائیان اسلام)، جایگاه شهدای دفاع مقدس را فراتر از دفاع خاک وطن عنوان کرد و افزود: شهدای جنگ تحمیلی فراتر از مام وطن از تفکر و مرام دین دفاع کردند.
وی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را مصداق ظهور تفکر جدید نشأت گرفته از اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار داشت: در دورانی که کشورها تحت سیطره 2 تفکر لیبرالیستی و سوسیالیستی بودند یک مرجع دینی از حوزه فریاد کشید و تفکر جدیدی را که البته دارای اصالت تاریخی بود مطرح کرد و آن همان حکومت بر اساس معیارهای الهی بود.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم نیز با شعار 'نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی' تفکر جدید حضرت امام (ره) را تایید کردند، خاطرنشان کرد: پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، دنیا در برابر آن قد علم کرد که این نظام نماند و اینجاست که ارزش شهدا فراتر از دفاع از خاک است.
نوبخت گفت: در حیات 40 ساله انقلاب، روزی نبوده است که دشمنان دست از سر ما بردارند؛ امروز هم این رئیس جمهوری دولت روان پریش آمریکا عربده می کشد و ادعا می کند که می خواهد ملت ایران را به زانو در آورد، ولی غافل از اینکه قدرتمندترین هایش هم در 40 سال گذشته نتوانستند کاری کنند و اصلا به خاطر همین با ما پشت میز مذاکره نشستند.
وی با بیان اینکه آرمان شهدا بقای این نظام بود، یادآور شد: در وصیت نامه حضرت امام (ره) نیز به این نکته تاکید شده است که رمز بقای نظام همان رمز پیروزی انقلاب و آن 'وحدت کلمه' و اتحاد است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی قوی تر از 40 سال پیش است، اظهار داشت: امروز بسیج، سپاه و ارتش در اوج اقتدار هستند، کشور به لحاظ علمی جایگاه 15 را در جهان دارد و اقتصاد کشور جزو 18 اقتصاد بزرگ دنیا است.
وی ادامه داد: اگر عنصر اطاعت از رهبری، همدلی و تلاش در راه دین را ادمه دهیم به طور حتم پیروز خواهیم شد.
نوبخت در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به درخواست های طرح شده پیرامون مسائل اعتباری طرح ها در استان زنجان و شهرستان خدابنده گفت: تلاش می کنیم تا بخشی از اعتبارات از جمله اعتبار مورد نیاز برای تسریع و تکمیل پروژه کمربندی شهر قیدار تامین شود.
شهرستان خد ابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از 220 روستای دارای سکنه، 164هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.