دکتر جمشید وفا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون انجمن ها و خیریه های حوزه سلامت بدون دخالت دولت فعالیت می کنند که هیچ نوع کنترل و نظارتی بر عملکرد، فعالیت ها و حتی هزینه کرد آنها وجود ندارد.
وی اظهار داشت: خیریه ها متناسب با نوع فعالیت مجوز کاری خود را از نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی یا در صورت سازمان مردم نهاد، از طریق استانداری ها (وزارت کشور) دریافت می کنند.
وفا خاطرنشان کرد: این در حالی است که خیریه های حوزه سلامت مجوز فعالیت خفود را از وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی که متولی آن محسوب می شوند باید اخذ کنند در صورتی که چنین وضعیتی وجود ندارد.
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان زنجان ادامه داد: قانون مربوط به خیریه 2 بار اصلاحیه داشته اما چندان کارآیی ندارد و از طرفی دستگاههای صادر کننده مجوز ها از قبیل بهزیستی و با نیروی انتظامی توان کار کارشناشی و یا نظارت کافی را ندارند.
وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی می تواند با تصویب خلا قانونی فعلی در این راستا هم بعد نظارتی بر این بخش را بیش از گذشته تقویت کند و مشکلات کنونی را به حداقل کاهش دهد.
وفا افزود: متاسفانه پرداخت مجلس شورای اسلامی به کارهای روزمره امکان بررسی چنین مساله ای که ارتباط با رفاه و توسعه مدنی است،را ندارد و فقط کارگروه سلامت و امنیت غذایی برگزار می شود که در عمل نظارتی نیست.
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان زنجان ادامه داد:دولت با محدویت بودجه ای مواجه بوده و در این میان خیریه های این بخش به جای پرداختن به کار درمانی از قبیل بیماران سرطانی می تواند با احصا مشکلات ، کمک حال باشد.
وی اضافه کرد: درمان بیماران سرطانی بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی است و خیریه ها فعال در این بخش می تواند حمایت های مادی و معنوی داشته باشند.
وفا خاطر نشان کرد: در زمان حاضر 14 انجمن خیریه حوزه سلامت در این استان فعالیت می کنند و متاسفانه این مجمع نیز با طی جلساتی نسبت به فعالیت هدفمند تلاش کرده، اما به جایی نرسیده است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.