خلیل آقاجانلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی باید فراگیر شود، افزود: اگر این موضوع مهم مدیریت صحیح نشود امکان بیابانی شدن زنجان وجود دارد.
وی اظهار داشت: هرچند کانون ریزگرد در استان وجود دارد، اما هم اکنون چالش ریزگرد در زنجان نداریم و درباره چمن سلطانیه نیز تحقیقات خوبی انجام شده و راهکارهای جلوگیری از تبدیل شدن این چمن به کانون ریزگردها در حال بررسی است.
این مسئول با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد: باید قبول کنیم در دهه های اول به موضوع منابع طبیعی و محیط زیست توجه جدی نداشتیم و امروز نتیجه آن را می بینیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال 650 نفر روز در بخش آموزش ترویجی دوره دیده اند و معتقدیم باید از ظرفیت مردم در بخش های مختلف این حوزه مهم نهایت استفاده را کرد.
آقاجانلو با اشاره به خطرات بیابان زایی و تخریب منابع طبیعی اظهار داشت: ایران هم اکنون در وقوع سیل رتبه سوم آسیا و رتبه 10 جهان را دارد و در 53 سال گذشته 12 هزار نفر در این حادثه فوت کرده اند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تاکید کرد: در استان زنجان بیشترین میزان وقوع سیل در فصل بهار و تابستان اتفاق می افتد، در واقع سیل نتیجه عواملی چون تخریب مراتع، جنگل ها، پوشش گیاهی و چرای بیش از حد است.
آقاجانلو تصریح کرد: حفاظت از خاک، آب، جنگل و مراتع وظیفه همگانی است و این موضوع باید به عنوان یک اصل در جامعه گسترش یابد تا نسل های آینده نیز از نعمات الهی به نحو احسن بهره مند گردند.
به گزارش ایرنا، مردم در مواقعی که احتمال دست درازی به منابع طبیعی وجود دارد یا آتش سوزی در این مکان ها رخ داده باشد موضوع را به سامانه 1504 اطلاع دهند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.