به گزارش ایرنا، هر سال جشن هایی با عنوان عاطفه ها، نیکوکاری در زمان های مختلفی بویژه در روزهای پایانی سال با هدف دستگیری و یاری رساندن به نیازمندان در سراسر کشور برگزار می شود که این رخداد جلوه ای از تقسیم مهربانی و همدلی است.
بر این اساس از سال 69 و هر سال در اسفند و آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشور مان 14 اسفندماه در همایش تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.
امسال نیز طبق برنام اعلام شده از کمیته امداد کشور جشن نیکوکاری امسال با شعار 'عیدی برای همه' 15اسفند در مدارس، 16اسفند در پایگاههای کمیته امداد و 17اسفند در میعادگاه های نماز جمعه برگزار می شود.
به همین بهانه اولین مرحله از رویداد جشن نیکوکاری، به منظور نهادینه کردن فرهنگ احسان و انفاق در بین دانش آموزان زنجانی و به عنوان پایلوت در آموزشگاه ابتدائی دخترانه شاهد نرگس برگزار شد.
فرزانه دانش آموز پایه ششم ابتدایی این آموزشگاه که با در دست داشتن پاکت عیدی برای همه گفت: من و دوستانم برای یاری رساندن به دیگران در این جشن شرکت کردیم و از این موضوع حس خوبی داریم.
وی ادامه داد: کمک های دانش آموزان و حتی دیگر خانواده ها می تواند مشکلات افراد نیازمند را با توجه به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن عید برطرف کند هر چند کمک های آنان نقدی و غیرنقدی باشد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار عیدی برای همه در این استان طی روزهای یاد شده همزمان با سراسر کشور نیز در این استان در حال برگزاری است.
هدایت صفری افزود: این جشن با همکاری سازمانهای متولی به تعداد یکهزار و 678 پایگاه برای روزهای یاد شده اختصاص یافته که امروز /چهارشنبه/ نیز این مراسم در تمامی مناطق و یک مدرسه بصورت نمادین برگزار شده که 932 مدرسه را شامل می شود و علاوه بر ان، 150 هزار پاکت از طریق اداره کل آموزش و پرورش توزیع شده است.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها؛ مقرر شده در آمدهایی که در مدارس حاصل می شود در همان محل زیر نظر شورای مدرسه به دانش آموزان نیازمند تحویل شود، بدون آنکه به کمیته امداد ارسال کنند.
این مسئول ادامه داد: طی سال گذشته 420 میلیون تومان در جشن نیکوکاری مدارس استان زنجان جمع آوری و سپس به تمامی دانش اموزان نیازمند داده شد و امسال نیز با پیش بینی انجام گرفته و پاکت های چاپ شده که پیام نیکوکاری برروی آن نقش بسته با هدف ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در بین خانواده ها است که در مقایسه با سال گذشته نیز روند روبه رشدی دارد.
وی اضافه کرد: در کنار ایجاد پایگاه های نیکوکاری، در معابر و مصلی های نماز جمعه، دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و پایگاه های بسیج نیز روش های الکترونیکی با کد دستوری #1*8877*، تلفن گویای 0968877، شماره حساب 1212 بانک ملی و شماره سیبای 0108640425009 نرم‌افزار سکه، سنا به ‌منظور واریز کمک ‌های نقدی و غیرحضوری خیرین در نظر گرفته شده است.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون این نهاد بالغ بر 29 هزار خانواده به تعداد 56 هزار نفر را تحت پوشش دارد که بیش از سه هزار نفر از آنان را ایتام و محسنین، 15 هزار نفر زن سرپرست خانوار، 880 بیمار خاص صعب العلاج را تشکیل می دهند که امیدواریم با کمک های شهروندان زنجانی بخشی از مشکلاتشان برطرف شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: در پایگاههای این نهاد در روز /16 اسفند/ در سطح شهر نیز از حامیان علاقمند نیز بری کفالت ایتام ثبت نام می شوند که در صورت تمایل می توانند بصورت مادی و معنوی عهده دار آنان شوند.
وی اظهار داشت: طبق پیش بینی ها در جشن نیکوکاری امسال 6 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری خواهد شد که این رقم در سال گذشته چهار میلیارد و 200 میلیون تومان بود.
به گفته صفری تاکنون حدود پنج میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان جمع اوری شده که امیدواریم این مهم به همت و گفتمان سازی و با بهره گیری از راههای مختلف به رغم چالش های اقتصادی بیش از گذشته افزایش یابد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.