به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان زنجان سرهنگ جمشید محبت خانی، روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه فرمانده هان یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان، افزود: توجه به محیط بانان از اولویت های مهم این سازمان است و باید با استفاده از تجهیزات به روز و نوین، شرایط فعلی شغل محیط بانی را تغییر دهیم تا خطرات ناشی از این شغل کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه محیط بانان، ویترین سازمان حفاظت محیط زیست هستند و باید توجه ویژه ای به آنان شود و بهترین امکانات و تجهیزات در اختیارشان قرار گیرد اظهار داشت: این سازمان برای حفاظت از محیط زیست، شهدای زیادی را تقدیم کرده است.
محبت خانی با بیان اینکه محیط بانان با نثار جان خود از آب و خاک کشور حراست کرده اند و باید قدردان آنان باشیم، افزود: محیط زیست امانتی در دست ما برای آیندگان است که باید به نحو مطلوب از آن حفاظت شود.
وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم نیازهای محیط بانان را تامین کنیم، افزود: رئیس سازمان، بارها اعلام داشته اند که اولویت اول سازمان حفاظت محیط زیست محیط بانان هستند و ما برای تحقق بخشیدن به این امر نهایت تلاش را جهت تامین نیازهای محیط بانان زحمتکش خواهیم داشت.
محبت خانی ادامه داد: وظیفه محیط بانان فقط حراست از حیات وحش نیست بلکه باید محیط بانان با نگاه نو و بطور یکسان به حراست از آب و خاک و طبیعت و حیات وحش، توجه کنند.
وی افزود: اقداماتی که برخی افراد متخلف به بهانه اجرای پروژه های اقتصادی و عمرانی به منظور رشد و پیشرفت در ابعاد مختلف داشته اند سبب نابودی حیات وحش و تهدید سلامت انسان ها شده است که متاسفانه این امر همچنان تداوم دارد.
محبت خانی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در آینده نزدیک 70 دستگاه خودروی کمک دار تحویل استانها خواهد داد، اظهار داشت: این خودروها فقط باید در محیط بانی ها مورد استفاده قرار گیرند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور بر استفاده از تجهیزات نوین در امر محیط بانی تاکید کرد و گفت: در استفاده از تجهیزات نوین در شغل محیط بانی در گذشته کوتاهی شده است و نباید همچنان به اقدامات سنتی اکتفا شود و باید تلاش کنیم تا با استفاده از تجهیزات به روز، تهدیدات و خطرات شغل محیط بانی را کاهش دهیم.
محبت خانی با بیان اینکه این سازمان با همکاری ناجا 2 هزار دستگاه دوربین جهت نصب بر روی البسه محیط بانان تهیه کرده است، تصریح کرد: به زودی این دوربین ها به اداره های کل استانها جهت نصب بر روی لباس محیط بانان تحویل داده خواهد شد تا در انجام ماموریت ها، یاریگر محیط بانان شود.
در پایان این آئین اسماعیل قلی زاده به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، معرفی و از خدمات سعید حقیقی، فرمانده سابق این یگان تقدیر شد.
حقیقی از شهریور ماه 96 به عنوان فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان معرفی شده بود و اکنون قلی زاده که سوابقی چون محیط بانی، فرمانده منطقه حفاظت شده سرخ آباد و کارشناس محیط زیست شهرستان زنجان را در کارنامه خدمتی خود دارد، عهده دار این سمت شد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.