معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: طبق قانون، ثبت قراردادهای پیش‌فروش ساختمان توسط مشاورین املاک غیرقانونی بوده و با متخلفان، برخورد خواهد شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمدتقی فتحی، با اشاره به اینکه طبق قانون، تمامی قراردادهای مربوط به پیش‌فروش ساختمان باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود، گفت: علیرغم اینکه تاکنون جلسات متعدد و مکاتبات مختلف با اتحادیه مشاورین املاک و خودرو نسبت به اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان داشته‌ایم، متأسفانه همچنان شاهد آن هستیم که برخی از مشاورین املاک نسبت به اجرای این قانون تمکین نمی‌کنند و به‌طور غیرقانونی اقدام به تنظیم قرارداد پیش‌فروش ساختمان می‌کنند.

وی در ادامه تصویب قانون پیش‌فروش ساختمان را گام مثبت و روبه‌جلو خواند و افزود: این قانون می‌تواند جلوی بسیاری از کلاه‌برداری ها و سوءاستفاده‌های موجود را بگیرد و به شهروندان نیز این اطمینان را می‌دهد که بدون دغدغه و نگرانی و با خیالی آسوده ضمن حضور در دفتر اسناد رسمی و نه در بنگاه‌های معاملاتی، نسبت به تنظیم قرارداد پیش‌فروش ساختمان اقدام کنند.

فتحی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، پرونده‌های زیادی به خاطر اختلاف و درگیری بین فروشنده و خریدار و کلاه‌برداری‌های صورت گرفته در این زمینه در دادگستری‌ها تشکیل‌شده، گفت: اجرای این قانون می‌تواند از ورود چنین پرونده‌هایی به دادگستری‌ها جلوگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان مسئولیت ثبت غیرقانونی قرارداد پیش‌فروش ساختمان را بر عهده اتحادیه مشاورین املاک و خودرو زنجان دانست و یادآور شد: بعد از این مسئولیت ثبت هرگونه قرارداد غیرقانونی توسط مشاوران املاک، بر عهده این اتحادیه بوده و همچنین با متخلفان این حوزه بر اساس قانون برخورد قاطع و جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.