مرتضی ممیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان جریمه نقدی این پرونده ها 160 میلیارد و 950 میلیون ریال است که از این تعداد، مبلغ 62 میلیارد و 800 میلیون ریال وصول جریمه داشته ایم.
وی با بیان اینکه نظارت ما بر بازار و موضوع قاچاق مستمر است، خاطرنشان کرد: از احکام صادر شده برای قاچاق، 244 محموله مصادره و ضبط شد، 23 محموله که اغلب لوازم غیربهداشتی بودند معدم و در 18 پرونده نیز خودروهای حامل قاچاق به نفع دولت توقیف گردید.
ممیزی ادامه داد: از این تعداد پرونده ها 91 فقره ارزش ریالی بالای 500 میلیون ریال داشتند که از نگاه جامع شناختی رقم چشمگیری به شمار می آید و باید با برنامه ریزی درست به مقابله با متخلفان پرداخت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان تاکید کرد: از کل محموله های قاچاق 75 محموله به پوشاک، 53 محموله به سیگار و 49 محموله به قاچاق سوخت مربوط است و بیشترین ارزش ریالی قاچاق نیز به بخش سوخت تعلق دارد.
این مسئول با اشاره به کشف محموله قاچاق مغز گردو در زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: این محموله که به وزن حدود یک و نیم تن بود، یک میلیارد و 800 میلیون ریال ارزش داشت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار داشت: مغز گردوها با خودروی وانت نیسان از سنندج بارگیری به سمت مازنداران در حال حرکت بود که با هوشمندی پلیس آگاهی استان محموله قاچاق کشف و ضبط شد.
ممیزی افزود: جریمه این قاچاقچی یک میلیارد و 900 میلیون ریال تعیین و کل کالای قاچاق به نفع دولت مصادره گردید.
به گزارش ایرنا، بیشترین احکام صادر شده در سال گذشته به ترتیب جزای نقدی، ضبط کالا و اعاده حق شاکی است.
میزان جریمه نقدی قاچاقچیان کالا و ارز در استان طی سال قبل با 143 درصد رشد نسبت به سال 95 به حدود 739 میلیارد ریال رسید.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.