ایرج احمدی روز یکشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز دیگری نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصد در شهرک صنعتی افق ابهر در دست ساخت است که اوایل سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه هزینه ساخت این مراکز از محل منابع شرکت و اعتبارات ملی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: مشاوران رشته‌های مختلف در این مرکز مستقر هستند و هزینه‌ای در قبال ارائه خدمات مشاوره‌ای به واحدهای تولیدی و صنعتی دریافت می‌کنند.
احمدی تصریح کرد: بخشی از هزینه پرداختی به مشاوران توسط واحد مربوطه و بخشی دیگر نیز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و در قالب یارانه پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: پرداخت یارانه به مشاوران، دستورالعمل خاصی داشته که در صورت احراز شرایط واحدها پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه این یارانه از مرحله عارضه‌یابی تا بهبود پروژه را شامل می‌شود خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در 2 مرحله شناسایی عارضه و رفع عارضه است که هرکدام یارانه جداگانه دارند.
احمدی با اشاره به نمایشگاه دائمی محصولات واحدهای تولیدی و صنعتی در این مرکز، گفت: مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، فضایی را به‌صورت رایگان فراهم کرده که محصولات واحدهای مستقر در آن شهرک صنعتی مورد بازدید قرار گیرد که این نمایشگاه امسال، بازنگری و محصولات آن به‌روز شده است.
وی افزود: بازدیدکنندگان در صورت نیاز می‌توانند مشخصات واحدها را از دفتر مرکز خدمات، دریافت کنند و به اهداف خود در خصوص عقد قرارداد یا خرید محصولات برسند.
احمدی ادامه داد: مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی شماره یک زنجان دارای امکاناتی مانند سالن آمفی‌تئاتر، رستوران، تالار، دفتر پیشخوان و سالن کنفرانس است که واحدهای مستقر می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه این مرکز امکان استقرار کلینیک‌های کسب و کار را دارد، گفت: در حال حاضر 2 کلینیک در این مرکز مستقر هستند که یکی، کلینیک بخش خصوصی تحت مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان و دیگری کلینیک بسیج مهندسان استان است.
وی در خصوص افزایش شمار این مرکزها خاطرنشان کرد: افزایش این مراکز در شهرک‌های صنعتی فاقد مرکز که شرایط و توجیه لازم را داشته باشند در برنامه قرار دارد.
احمدی تصریح کرد: قدمت و میزان رونق شهرک‌های صنعتی واحدها بررسی می‌شود و در حال حاضر فقط شهرک صنعتی افق ابهر با حدود 800 هکتار مساحت، شرایط احداث مرکز و استقرار شرکت‌های مشاوره را دارد.
وی افزود: هم‌اکنون مشاوران به مدت 2 تا 3 روز در هفته در مرکز مستقر هستند که از سال آتی الزام می‌کنیم که در طی هفته مستقر شوند.
به گزارش ایرنا، مساحت شهرک صنعتی شماره یک زنجان بیش از 400 هکتار بوده و 510 واحد تولیدی و صنعتی در آن مستقر هستند.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.