به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سردار رحیم جهانبخش با اشاره به لزوم افزایش سطح آگاهی عموم مردم در خصوص فضاهای مجازی افزود: وقوع جرایم سایبری در استان زنجان، طی11 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش 50 درصدی داشته است.
وی اظهار داشت: پلیس فتا استان زنجان نیز به منظور پیشگیری از این جرایم، به مدت 11 هزار نفر ساعت، دوره آموزش همگانی در راستای ارتقاء سواد رسانه‌ای و دانش عمومی کاربران فضای مجازی درسطح استان برگزار کرده است.
سردار جهانبخش پایین بودن سطح آگاهی و دانش را عاملی مهم در وقوع جرایم اینترنتی عنوان کرد و افزود: اقدامات پیشگیرانه از برنامه ‌های مهم پلیس فتا است و به همین منظور آگاه ‌سازی لازم در طی سال جهت کاهش جرایم اینترنتی انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: با توجه به رشد روز افزون جرایم سایبری، تمام کاربران باید دانش رسانه ای خود را ارتقاء دهند چراکه توجه به این مهم، هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان این حوزه را افزایش و فرصت ارتکاب آن را کاهش می دهد.
فرمانده انتظامی استان زنجان به جنگ نرم دشمن علیه نظام اسلامی و مردم ایران اشاره کرد و گفت: برخی افراد بدون توجه به عواقب احتمالی فعالیت های ناآگاهانه در فضای مجازی، اطلاعات خصوصی خود را نشر می‌ دهند که در واقع بهره برداری از این اطلاعات یکی از راه‌ های سوء استفاده سودجویان است.
سردار جهانبخش افزود: مردم باید بدانند فضای مجازی بستری غیر قابل اعتماد است و از اشتراک گذاشتن تصاویر خصوصی و اطلاعات شخصی در این فضا باید به جد اجتناب کنند.
وی اعتماد بیش از حد افراد را یکی دیگر از علت ‌های اصلی افزایش جرایم فضای ذکر کرد و اظهار داشت: فضای مجازی، تعاملات فیزیکی، بین فردی و خانوادگی را نیز کاهش می دهد که باید به این موضوع توجه بیشتری داشت.
سردار جهانبخش با بیان اینکه پلیس همواره در کنار مردم است افزود: امروز مردم خود را مکلف می‌دانند با پلیس همکاری داشته باشند چراکه این احساس در آنها شکل گرفته که همکاری با پلیس زمینه ایجاد امنیت در جامعه است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.