دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس مطالبات تمامی مراکزغیر دولتی، بخش خصوصی، خیریه ها در سال 96 بصورت 100 درصدی پرداخت که برای بخش دانشگاهی هم این مهم بالای 95 درصد بوده و تنها مبلغ ناچیزی باقیمانده که بزودی انجام خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: بنابراین می توان گفت که پرداختی های این اداره کل در سال جاری به مراکز طرف قرارداد روند مناسبی داشته و در صورت تخصیص منابع جدید تا قبل از پایان سال، بدهی آبان بیمارستان خصوصی زنجان و آبان مراکز غیر دولتی نیز پرداخت خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: مطالبات مربوط به داروخانه ها نیز برای شهریور97 بطور کامل پرداخت شده و مهر باقیمانده در حالی که این وضعیت برای مراکزدولتی دانشگاه قدری بهتر بوده است.
ابراهیم خانی افزود: طبق کارهای انجام گرفته 100 درصد بدهی مهر و70 درصد آبان مربوط به مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت شده که در صورت وجود منابع جدید بقیه مطالبات این بخش نیز طی ماههای آینده محقق خواهد شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: هم اکنون پرداخت بدهی این اداره کل در قسمت سطح یک دانشگاهی وضعیت بهتری دارد، بطوری که پرداختی ها آبان برای پرسنل انجام گرفته و دربخش غیر پرسنلی تا پایان سال پرداخت می شود.
رئیس انجمن داروسازان استان زنجان نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت که همچنان بدهی سنگین سازمان بیمه ای و تاخیر در پرداخت مطالبات فشار مضاعفی را به داروخانه ها وارد کرده و فعالیت های این حوزه را تحت الشعاع خود قرار داده است.
دکتر مهدی بیگدلی افزود: هم اکنون سازمان های بیمه گر به ویژه تامین اجتماعی به تعهدات خود در پرداخت مطالبات بیمه ای داروخانه ها عمل نکرده اند، وعلاوه بر آن بیمه سلامت نیز از ابتدای شهریورماه به دارو سازان بدهکارند.
وی خاطر نشان کرد: سازمان بیمه سلامت بدهی عقب افتاده مربوط به اسفند سال گذشته را تسویه کرده ولی در خصوص مطالبات امسال نیز تنها تا پایان مردادماه و بخش ناچیزی از مطالبات شهریور را پرداخت کرده که می توان گفت که درشرایط کنونی هر2 سازمان بیمه گر6 ماه بدهکار هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.