به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در گردهمایی تبیین عملکرد طرح های صندوق توسعه ملی در حوزه منابع طبیعی استان زنجان افزود: باید دستگاه های متولی امر باهم و با تعامل یکدیگر با امور غیرقانونی برخورد کنند و هیچ گونه اهمال کاری در این مورد پذیرفته نیست.
وی اظهار داشت: نتیجه ساخت و ساز در حریم رودخانه ها و تغییر کاربری اراضی استان در این محدوده نتیجه ای جز تخریب ساختمان و خسارت در زمان سیل نخواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: در استان زنجان حدود 10 هزار چاه غیرمجاز داریم که از منابع زیر زمینی آب برداشت می کنند و تعداد کمی از چاه ها هم که پر می شود چند روز بعد متاسفانه چاه دیگری را حفر می کنند.
وی تصریح کرد: نخریب منابع طبیعی به هردلیلی جرم است و برخی ها افزایش جمعیت را بهانه تخریب و ساخت و ساز کرده اند، اما این موضوع اصلا قابل قبول و پذیرش نیست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه آنقدر تخریب ها زیاد بوده که بعضی از مراتع ما الان به زمین های کشاورزی تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: تعادل بین دام و مرتع وجود ندارد و باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و مراتع ما در سطح استان می شود.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: اگر وضعیت و روند تخریب ها به همین منوال ادامه یابد چند سال دیگر این استان بسیاری از منابع طبیعی خود را از دست خواهد داد و بازگشت دوباره منابع نیز به همین راحتی ها نخواهد بود.
به گزارش ایرنا، در انتهای این جلسه از برترین سفیر انفال( مروج فرهنگ منابع طبیعی) توسط امام جمعه زنجان تقدیر به عمل آمد.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.